قطار سیمرغ، سفری جذاب و رویایی

ناوگان حمل و نقل ایران یکی از بخش های بزرگ کشور به حساب می آید ، بهبود و بهسازی این ناوگان طبیعتا هزینه بسیار زیادی را می خواهد که باید به کمک بخش خصوصی انجام پذیرد. قطار یکی از وسایل نقلیه است که تغییرات زیادی را در حوزه زندگی انسان ها ایجاد کرده است در ادامه در مورد قطار سیمرغ مطالبی را برای شما بیان می کنیم.

قطار سیمرغ، سفری جذاب و رویایی

به گزارش ۸دی، هنگامی که قصد سفر با قطار را دارید بهتر است در مورد هر یک از قطار ها و این که چه خدمات و ویژگی هایی به شما ارائه می دهند تحقیق کنید چرا که انتخاب قطار خوب می تواند سفری لذت بخش و آرامش بخش برای شما به همراه داشته باشد. اولین قطار ویژه در شبکه ریلی ایران که دارای واگن های درجه یک ۴ تخته ی لوکس آلمانی باز سازی شده می باشد و با نام سیمرغ در شبکه ی ریلی کشور به مردم عزیز خدمات می دهد.در ادامه با اطلاعات سفر به کیش این بخش از وبسایت کیش قشم همراه باشید تا در مورد قطار سیمرغ و امکانات رفاهی آن برای شما بگوییم.

قطار سیمرغ چه امکاناتی دارد و چه خدماتی ارائه می دهد؟

  1. ظرفیت هر واگن ۳۲ نفر ظرفیت دارد به این صورت که ۸ کوپه ی ۴ نفره در آن قرار دارد.
  2. دارای سیستم صوتی و تصویری می باشند.
  3. سرو نوشیدنی های گرم و سرد و تنقلات در رستوران قطار.
  4. با پرداخت هزینه ی اضافه روی بلیط می توانید در قطار شام با منوی انتخابی سفارش دهید.
  5. در رستوران با پرداخت هزینه می توان از پلی استیشن استفاده کرد.
  6. دو دستگاه سرویس بهداشتی و کوپه مخصوص مهماندار
  7. تهویه ی مطبوع
  8. شیشه های دوجداره
  9. عایق بندی سالن و کوپه ها در مقابل حرارت و سر و صدا به دلیل بدنه ی کوپه ی دولایه
  10. وجود پریز برق ۲۲۰ ولت در کوپه برای وسایل الکترونیکی
  11. از دیگر امکانات این قطار می توان به کافی شاپ، کتاب خانه و آیفون احضار مهماندار اشاره نمود.

مهمانداران

در همه ی قطارها مهمانداران آموزش دیده با ظاهری آراسته و تمیز و با مهارت قرار گرفته اند تا به بهترین شکل به مسافران خدمات بدهند. اگر شما به چیزی نیاز داشتید و یا مشکلی در طول سفر برایتان پیش آمد با فشردن دکمه ی مخصوص مهماندار را احضار کنید تا مشکلتان را بر طرف کند.نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که درسته که بلیط قطار نسبت به بلیط هواپیما ارزان تر است اما بلیط قطار شیراز سیمرغ کمی گرون تر است برای مثال بلیط قطار تهران شیراز و بلیط قطار مشهد شیراز سیمرغ گرون تر از قطار معمولی است که آن هم به خاطر خدمات و کیفیت این خدمات می باشد.

امکانات پذیرایی در قطار سیمرغ چگونه است؟

شما با رفتن به رستوران قطار می توانید انواع نوشیدنی گرم و سرد و تنقلات سفارش دهید. هم چنین در ساعات ۷ صبح الی ۲۳ شب می توانید از خدمات رستوران که شامل وعده های غذایی هم می شود استفاده کنید. یک بطری آب آشامیدنی ۵۰۰ سی سی رایگان به صورت نیمه منجمد در طول سفر بر روی صندلی مسافر قرار داده شده است. چنان چه بازهم آبی احتیاج داشتید با مراجعه به رستوران آن را خریداری کنید.

اطلاعات عمومی سفر

  • در هردو سرسالن برای مواقع اضطراری کپسول‌ های اطفای حریق نصب شده است از دست زدن به آن ها اجتناب کنید. هنگامی که در موارد اضطراری خطری را حس کردید می توانید از دستگیره‌ ی ترمز خطر که در محفظه‌ ای مخصوص بالای در کوپه و راهرو قرار داده شده است استفاده کنید. ( چنان چه از عمد و به صورت غیر مجاز از این ترمز استفاده کنید شما برابرمقررات سازمانی جریمه نقدی می شوید. پس کاملا مراقب باشید).
  • توقف کردن درکنار درب‌ های کشویی سالن و نزدیک شدن به درب‌ های ورود و خروج از واگن در طول سفر به خاطر خطرات احتمالی دوری کنید.
  • بیرون انداختن زباله، بطری و وسائل اضافی، بردن سرودست خود بیرون از پنجره ممنوع می باشد.
  • به تابلوی برق سالن به دلیل بروز خطرات جانی دست نزنید.
  • هنگامی که قطار توقف لحظه ای کرده کوپه ی خود را ترک نکنید.
  • اصول بهداشتی را در محیط داخل قطار به ویژه سرویس‌ های بهداشتی رعایت کنید.
  • از افراد ناشناس دارو، خوراکی، نوشیدنی نگیرید و هم چنین، عطر و اسپری خوشبو کننده ی آنان را استشمام نکنید.
  • اگر کسی به شما گفت چک مسافرتی مرا تبدیل به پول کنید هرگز این کار را انجام ندهید.
  • اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.
  • اگر افراد ناشناس به شما گفتند وسایل آنان را به امانت نگه دارید و یا کودک خودشان را خواستند نزد شما به مراقبت بگذارند زیر بار این مسئولیت ها نروید.
  • اطلاع رسانی به رئیس قطار یا پلیس قطار جهت هر گونه مشاهده ی رفتار خلاف شئونات اخلاقی

توصیه های سفر با قطار

با توجه به بلیط خود شماره ی صندلی خود را پیدا کنید. هم چنین مبدا و مقصد قطار را بررسی کنید. هنگامی اذان ازطریق سیستم صوتی قطار و یا مامورین قطار به مسافران اطلاع داده می شود که برای نماز، قطار توقف ۲۰ دقیقه ای خواهد داشت. هنگامی که نمازتان را خواندید سریعا سوار قطار شوید. شئونات اسلامی را در قطار رعایت کنید. همیشه بلیط خود را جهت کنترل به همراه داشته باشید چرا که نداشتن بلیط منجر به پرداخت جریمه ی سنگین خواهد شد. هنگامی که به مقصد رسیدید کاملا مطمئن شوید وسایلی باقی نگذاشته باشید و چنان چه از همسفران شما وسیله ای جا گذاشته بودند آن را به واحد اشیای جامانده در سالن ایستگاه مقصد یا دفترنمایندگی شرکت رجاء درناحیه تحویل دهید. اگر جزء مسافرینی هستین که می خواهید بین راه پیاده شوید به مهماندار خود اطلاع دهید تا قبل از رسیدن به ایستگاه مورد نظر به آن ها اطلاع رسانی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه