هشت دی گزارش می دهد:

رزمایش خدمت ۲۰۰ گروه جهادی در عرصه علم و عمل/ خدمات رسانی و محرومیت زدایی به سبک بسیجیان جهادگر گیلانی + تصاویر

 کار جهادی یعنی از موانع عبور کردن، موانع را بزرگ ندیدن و در جهت آرمان‌هایی که همواره با آن نفس کشیده ایم قدم برداشتن، آری این کار جهادی است که خیر و برکت آن همواره مورد تأکید رهبر انقلاب بوده است.

رزمایش خدمت ۲۰۰ گروه جهادی در عرصه علم و عمل/ خدمات رسانی و محرومیت زدایی به سبک بسیجیان جهادگر گیلانی + تصاویر

به گزارش هشت دی، خیر و برکت کار جهادی همواره مورد تأکید رهبر انقلاب بوده است؛ رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنانشان دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت، می فرمایند: «همه مسئولان در سه قوّه، باید نهضتی را برای خدمت‌رسانی به مردم شروع کنند. ممکن است ما انواع و اقسام کارها و برنامه‌ها را در پیش‌رو داشته باشیم و اجرا کنیم؛ باید در میان آنها آنچه خدمت‌رسانیِ عمیق‌تر و ماندگارتر و زودبازده‌تر محسوب می‌شود، اولویّت پیدا کند».

 

پر واضح است که اردوهای جهادی برای خدمت به مناطق محروم اقدامی پسندیده ای است که با فراگیر شدن این فرهنگ در کشور می تواند باعث تحولات فراوان در تمام عرصه های کشور شود.

 

از این رو رزمایش خدمت با اعزام گسترده جهادگران بسیجی در قالب ۲۰۰ گروه جهادی از اوایل شهریور ماه همزمان با سراسر کشور به مناطق محروم استان گیلان اعزام شده اند و این خدمت رسانی تا پایان ماه جاری ادامه دارد.

 

اعزام ۲۰۰ گروه جهادی در جریان محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم گیلان

 

فرمانده سپاه قدس گیلان در این رابطه با اشاره به برگزاری رزمایش «اقتدار عاشورایی محمد رسول الله  ۲» در گیلان، گفت: این رزمایش بزرگ در گیلان از صبح امروز پنجشنبه ۱۵ شهریور با حضور ۱۷۰۰۰ نفری بسیجیان در قالب ۷۲ گردان بیت المقدس آغاز شده است و در بخشی دیگر ۲۰۰ گروه جهادی در جریان محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم وارد عمل شده اند.

وی تصریح کرد: گروه های جهادی در بخش های عمرانی، پزشکی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی وارد مناطق محروم شده اند و این اردوها در این بازه زمانی با کارهای زودبازده مثل تعمیر مدارس، مشاوره خانواده، ویزیت رایگان، کارهای فرهنگی و… انجام می شود و کارهای بزرگ ما در حوزه محرومیت زدایی در طول سال انجام می شود.

 

** اقدامات شاخص در حوزه محرومیت زدایی از گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان، اجرای پروژه بهسازی وضعیت فاضلاب منطقه محروم “معلولین” رشت، اجرای طرح “جوادالائمه” در مناطق محروم گیلان، اجرای پروژه های آبرسانی از جمله بهره مندی ۹۰۰ خانوار روستایی تالش از آب شرب سالم، بازسازی منازل هموطنان زلزله زده کرمانشاه،ساخت مسکن سیل زدگان و بازسازی راه های ارتباطی روستای کاکرود اشکور، اهدای جهیزیه به نوعروسان گیلانی را از جمله اقدامات شاخص سپاه قدس گیلان در حوزه محرومیت زدایی از سال گذشته تاکنون نام برد که با همراهی ویژه بسیجیان انجام شده است.

احمد ابراهیمی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان نیز با اعلام اینکه بیش از ۲۰۰ گروه جهادی طی ۲۰ روز رزمایش به مناطق مختلف استان اعزام شده و می‌شوند گفت: فعالیت های جهادگران بسیجی گیلان در مناطق مختلف استان در حورزه های ساخت مسکن مددجویان، برگزاری کلاس‌های مشاوره‌ای، کلاس آموزش طب سنتی، اجرای طرح جوادالائمه، برداشت محصول کشاورزی، پاک‌سازی سواحل دریا اجرا می شود.

وی با اشاره به حضور بسیج سازندگی در عرصه آموزشی و ترمیم مراکز آموزشی گیلان در آستانه بازگشایی مدارس، بیان کرد: در حال حاضر چندین گروه جهادی در سطح مدارس مشغول ترمیم و رنگ‌آمیزی مدارس برای مهیا کردن مراکز آموزشی مطلوب برای دانش آموزان و معلمان هستند.

در تصاویر زیر گوشه ای از فعالیت های گروه های جهادی در بخش های عمرانی، پزشکی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی در مناطق مختلف گیلان را مشاهده می کنید.

** اردوی جهادی دانشجویان و طلاب در مناطق محروم توتکابن گیلان

گروه‌های جهادی شهید زمانی و شهدای هسته‌ای از بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان متشکل از برادران و خواهران با ظرفیت هفتاد نفر در روستاهای پلنگ دره، استخر گاه و دفراز از توابع بخش رحمت‌آباد بلوکات توتکابن رودبار از تاریخ ۱۸ تا ۲۸ مرداد مستقر شدند.

در این اردوی جهادی کارگروه‌های عمرانی، بهداشت و سلامتی، تولید و اشتغال، فرهنگی و آموزشی فعال بوده و هرکدام پروژه‌هایی را تعریف کرده و دنبال می‌کنند.

در کارگروه عمرانی پروژه هدایت آب‌های سطحی در روستاهای پلنگ دره و استخر گاه، هدایت آب‌های کشاورزی و حل مشکل آب‌رسانی در روستای دفراز برنامه‌ریزی و اجرا شد و در کارگروه فرهنگی و آموزشی برگزاری کلاس‌های آموزشی ازجمله نمد دوزی، کار با چرم و غیره برای ۱۱۰ نفر از دانش آموزان این سه روستا برگزار شد.

در کارگروه بهداشت و درمان خدمات پزشکی و دندان‌پزشکی برای مردم این مناطق برگزار و در کارگروه تولید و اشتغال نیز از ظرفیت اساتید دانشگاه برای کمک به توسعه اشتغال و ترویج اقتصاد مشاغل خانگی و ایجاد انگیزه برای روستاییان متناسب با ظرفیت‌های هر روستا اجرا شد.

 

 

** ویزیت رایگان روستاییان آستارایی توسط پزشکان جهادگر بسیجی

بسیج جامعه پزشکی آستارا به همراه نیروهای جهادگر بسیجی در روستاهای شهرستان آستارا حضور یافته و ویزیت رایگان انجام دادند.

بختیار حیدرنیا مدیر بسیج جامعه پزشکی شهرستان آستارا در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در جریان برگزاری رزمایش “اقتدار عاشورایی محمد رسول الله ۲” در گیلان و خدمات رسانی ۲۰۰ گروه جهادی در مناطق محروم استان، اظهار کرد: ما هم به موازات و در طول این رزمایش برنامه هایی داریم.

وی افزود: روز گذشته بچه های بسیج جامعه پزشکی به همراه نیروهای جهادگر بسیجی در روستاهایی که در ۴۰کیلومتری مرکز شهر آستارا و ۱۷کیلومتری مرکز لوندویل قرار دارند حضور پیدا کردند و ویزیت رایگان انجام دادند.

حیدرنیا با بیان اینکه امروز ۱۵شهریور در شهرک نصیرنیا یکی از شهرک های نزدیک آستارا ویزیت رایگان را داریم، اضافه کرد: تست قند و آموزش بهداشت عمومی را در این منطقه خواهیم داست.

وی با تأکید بر اینکه روز یکشنبه ۱۸ شهریور ماه در قالب طرح شهید رهنمون در راستای این رزمایش در روستای کانرود حضور پیدا خواهیم کرد، تصریح کرد: در این محل جلسه ای با سفیران سلامت متشکل از دانشجویان و نخبگان محل با سخنرانی فرمانده سپاه شهرستان برگزار می شود.

 

** کلنگ‌زنی ساخت خانه محروم در روستای آبکنار بندرانزلی به همت دانشجویان بسیجی 

محمد صادق جعفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان در این باره گفت: گروه جهادی کبوتر رحمت دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان به منظور فعالیت های عمرانی به روستای آبکنار شهرستان بندرانزلی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه کلنگ زنی ساخت خانه محروم در روستای آبکنار به زمین زده شد، گفت: مجری ساخت این واحد ۵۰ متری بسیج دانشجویی لاهیجان است و سپاه و کمیته امداد امام خمینی(ره) ما را در این کار خیر همیاری می‌کنند.

 

در ادامه به بیان موردی اقدامات گروه هی جهادی در مناطق محروم استان گیلان می پردازیم:

 

** ساخت یک واحد  خانه محروم در فومن

آرماتور بندی کف و ستون خانه محروم در فومن توسط گروه جهادی قافله خاکی دفتر بسیج دانشجویی شهرستان صومعه سرا انجام شده است.

 

 

** پی کنی یک واحد خانه محروم در انزلی

این پروژه به همت بسیجیان گروه جهادی شهید فلاحتی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی انزلی انجام می شود.

 

 

 

** اتمام کرسی چینی یک واحد خانه محروم توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آستانه اشرفیه

 

 

** ساخت یک واحد خانه محروم در تالش

آماده سازی ستون و قالب شناژ یک واحد خانه محروم در تالش توسط گروه جهادی فاطر بسیج دانشجویی شهرستان تالش انجام شده است، جهادگران بسیجی گیلان حتی در تاریکی های شب نیز دست از کار و تلاش و خدمت برنمی دارند.

 

 

** توزیع ۲۰۰ بسته لوازم التحریر ایرانی بین دانش آموزان در منطقه سیاه اسطلخ رشت

 

جشن ماه مهربان همراه با توزیع ۲۰۰ بسته لوازم التحریر ایرانی بین دانش آموزان در مدرسه دخترانه الزهرا(س) منطقه سیاه اسطلخ رشت توسط گروه جهادی شهید سید محمد اسحاقی برگزار شد.

 

 

همچنین طرح سلامت با ویزیت و داروی رایگان جمعه ۱۶ شهریور از ساعت ۸ صبح در خانه بهداشت سیاه اسطلخ رشت اجرا می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه