عضو هیأت رییسه مجلس در گفتگو با 8دی:

نباید استانداران و مدیران با وجود بازنشستگی ۲ سال دیگر تمدید کنند/ این نگاه فضا را برای مدیران جوان و متخصص باز نمی کند

عضو هیأت رییسه مجلس با بیان اینکه نباید این نگاه را داشت که چون فلانی مدیر کل یا استاندار یا معاون وزیر است یا فلان مسؤولیتی را دارد یکی دوسال دیگر تمدید کند، گفت: این امر باعث می شود فضا و میدان برای جوانان باز نشود.

نباید استانداران و مدیران با وجود بازنشستگی ۲ سال دیگر تمدید کنند/ این نگاه فضا را برای مدیران جوان و متخصص باز نمی کند

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در مورد قانون ممنوعیت استفاده از بانشستگان در ادارات دولتی، اظهار کرد: در بحث اعتماد به جوانان و تربیت نیروهای جوان در تصدی سمت های دولتی غفلت کرده ایم.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته فراموش کردیم که حوانانی داریم که دارای استعداد، هوش و توان بالایی هستند و می توانند یک تحول در امور مختلف و در مسایل اداری و جاری جامعه ایجاد کنند، گفت: به دلیل کمبود نیرو و عدم تربیت جوانان کارآمد عده ای از مدیران ناچار بودند از مدیرانی در سنین بازنشستگی استفاده کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس با اشاره به اینکه باید تمهدیداتی جهت استفاده از نیروهای جوان، با نشاط و پر تحرک در سازمان ها، نهادها و دستگاه های مختلف ایجاد می شد، افزود: ما این طرح را در مجلس به تصویب رساندیم و به زودی ابلاغ می شود و بعد از تأیید شورای محترم نگهبان این طرح در دستگاه ها به اجرا در می آید و جوانان آماده، توانمند و متخصص جایگزین بازنشستگان می شوند.

وی ادامه داد: امید داریم با حضور جوانان و نقش ارزنده ای که دارند بتوانیم شاهد تحرک و پویایی بیشتر در زمینه های مختلف مدیریتی در کشور باشیم.

عباسی از وجود بعضی استثناء ها در اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: این موارد در بحث ریاست جمهوری، قوه قضاییه، معاونین ریاست جمهوری و وزرا شرایط خاص خود را دارد، بعضی از جانبازان بالای ۵۰درصد یک سری امتیازاتی است که می توان تا حدودی این را مورد نظر قرار داد.

وی با بیان اینکه در مجموع این مصوبه امیدوار کننده است، اضافه کرد: ان شاالله در آینده شاهد یک حرکت و تحرک جدید در نظام اداری و مدیریتی خواهیم بود البته بایستی در مسایل مختلف جامعه نقش زنان و جوانان را مورد توجه قرار دهیم و از آن غفلت نکنیم و از همه این ظرفیت ها در جهت رسیدن به اهداف و برنامه هایی مانند اسناد بالادستی و توسعه استفاده کنیم.

** در استان هم مدیرانی داریم که در شرایط بازنشستگی قرار دارند

نماینده رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه ما در استان هم مدیرانی داریم که در شرایط بازنشستگی قرار دارند، تصریح کرد: کسی که دوران خدمتش تمام می شود باید خدافظی کند و نیروهای جدید باید جایگزین شود وقتی این اتفاق بیفتد نیروسازی می شود و به جوانان توجه می شود.

عباسی با بیان اینکه نباید این نگاه را داشت که چون فلانی مدیر کل یا استاندار یا معاون وزیر است یا فلان مسؤولیتی را دارد یکی دوسال دیگر تمدید کند، اضافه کرد: این امر باعث می شود فضا و میدان برای جوانان باز نشود.

وی با تأکید بر اینکه اگر این اتفاق بیفتد از تربیت نیروهای کار آمد غفلت کرده و با کسری نیرو مواجه می شویم، اظهار کرد: می توانیم از تجربه برخی کشور ها استفاده کنیم که موفقیت هایی در این رابطه داشتند و نیروها را بر اساس شایستگی جذب کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه