یک تن مواد خام دامی غیربهداشتی در صومعه سرا معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی صومعه سرا از کشف و معدوم سازی یک تن انواع مواد خام دامی غیربهداشتی از مراکز عرضه مواد خام پروتئینی و رستوران های شهرستان خبر داد.

یک تن مواد خام دامی غیربهداشتی در صومعه سرا معدوم شد

به گزارش هشت دی،مهدی بهروزی گفت: این مقدار فرآورده، از ابتدای سالجاری و در جریان بازرسی های بهداشتی شبکه دامپزشکی و بازرسی های مشترک از جمله مرکز بهداشت جمع آوری و معدوم سازی شده است.
وی افزود: بازرسی های بهداشتی شبکه دامپزشکی به صورت دوره ای و سرزده از مراکز عرضه و طبخ مواد پروتئینی به صورت جدی انجام می گیرد .
بهروزی با بیان اینکه اخیرا در یکی از قصابی های شهرستان ۹۵ کیلوگرم گوشت گاو که به صورت غیرمجاز کشتار شده بود، کشف شد؛ گفت: باتوجه به فساد گوشت و انجام کشتار قاچاق، پرونده تهدید علیه بهداشت عمومی برای فرد خاطی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.
رئیس شبکه دامپزشکی صومعه سرا به مصرف کنندگان مواد خام دامی توصیه کرد هنگام خرید مرغ بسته بندی شده حتما به تاریخ تولید و کد رهگیری مندرج در آن و هنگام خرید گوشت قرمز نسبت به برچسب و مهر دامپزشکی بر روی لاشه، تاریخ تولید و انقضا محصولات پروتئینی بسته بندی شده توجه کنند.
بهروزی سامانه ۱۵۱۲ شبکه دامپزشکی را آماده دریافت گزارش های مردمی از تخلف فروشندگان یا عدم رعایت موارد بهداشتی معرفی کرد.
صومعه سرا با حدود ۵۶۴ کیلومتر مربع وسعت و سه بخش مرکزی ، تولمات و میرزاکوچک در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع و جمعیت دامی شهرستان بالغ بر ۳۲ هزار راس دام سنگین و سه هزار و ۸۰۰ دام سبک است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه