ربیعی: نرخ مشارکت اجتماعی در بهار امسال نیم درصد رشد کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ مشارکت اجتماعی در بهار امسال با وجود تلاش های آمریکا برای ناامید جلوه دادن مردم ایران نیم درصد بیشتر شد.

ربیعی: نرخ مشارکت اجتماعی در بهار امسال نیم درصد رشد کرد

به گزارش ۸دی، «علی ربیعی» عصر چهارشنبه در همایش «نقش پست بانک در حمایت از اشتغال پایدار» افزود: افزایش این نرخ رشد نشاندهنده آن است که تلاش دولت آمریکا برای ایجاد ناامیدی در کشور با شکست روبرو شده است.
وی ادامه داد: امسال نرخ بیکاری در فصل بهار به ۱۲.۱ درصد کاهش یافت؛ همچنین به جمعیت فعال کشور ۷۱۱ هزار نفر اضافه شد.
ربیعی میزان جمعیت شاغل اضافه شده در بهار امسال را ۷۵۶ هزار نفر اعلام کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال با توجه به تحریم ها دنبال تنوع بخشی به سیاست های اشتغال خواهیم بود و در عین اینکه اهداف اشتغالزایی را کنار نخواهیم گذاشت تغییرات مهمی در روش ایجاد اشتغال به وجود می آوریم.
وی اضافه کرد: امسال دنبال تثبیت شغلیم که در این باره سه گروه ایجاد شده است.
«یک گروه، افرادی را دربرمی گیرد که در تحریم ها ممکن است آسیب دیده و با ریزش یا محدودیت نیرو روبرو شوند که برای ساماندهی آنها بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. مقرر است این اعتبار با بیمه بیکاری و پرداخت یارانه برای دستمزدها به پایداری نیروهای شاغل بینجامد».
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تلاش برای توسعه اشتغال رسته ای که پیشتر تحت عنوان تکاپو بود، خبر داد و گفت: امسال ۶۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بودجه ای برای این گروه در نظر گرفته شده است.
ربیعی برنامه تثبیت اشتغال را شامل برخی مداخلات کاری برشمرد که جهت گیری آن به سمت استان های محروم و با پیش بینی سه هزار میلیارد تومان اعتبار طرح های کارورزی و حمایت مزدی خواهد بود.
وی گفت: همچنین اشتغال حمایتی دنبال می شود؛ به گونه ای که از همبستگی کار، رفاه و توانمندسازی بتوان به شاغلان توانمند دست یافت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سیاست های توسعه اشتغالزایی روستایی نیز همچنان تداوم می یابد.
«در دولت دوازدهم به جای پول پاشی، نهادسازی مورد توجه قرار گرفته است».
ربیعی اضافه کرد: در همین زمینه اکنون هر استان یک کارگزار اشتغال دارد و تلاش می شود برای هر استان گروه های کلینیکی اشتغال شکل بگیرد.
عضو کابینه دولت دوازدهم بیان کرد: اکنون پنج هزار میلیارد تومان طرح اشتغالزایی در بانک ها وجود دارد و سیاست ما آن است که این پول ها به آهستگی و ارزشمندانه اختصاص یابد.
وی عنوان کرد: برخی استان های کشور هنوز نرخ بیکاری بالایی دارند که باید به سرعت و با سیاست های فرهنگی برای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها تلاش کرد.
ربیعی گفت: اکنون بخش خدمات با رشد اشتغال روبرو شده؛ در عین حال در روستاها این بخش تضعیف شده است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآوری کرد: یک هزار روستا انتخاب می شوند تا در آنها اشتغال کانونی ایجاد شده و در صورت موفقیت به کل کشور تعمیم داده شود.
به گزارش ایرنا، پارسال قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با هدف تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد، به تصویب رسید.
منابع مالی اجرای قانون به شرح زیر است:
الف- معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی با تصویب هیات امنای صندوق به صورت سپرده گذاری قرض الحسنه (با نرخ سود صفر درصد) نزد موسسه های عامل.
ب- دستکم به میزان معادل ریالی سپرده شده توسط صندوق از محل منابع داخلی موسسه های عامل به صورت تلفیقی با منابع موضوع بند (الف) این ماده.
مدیرعامل پست بانک دیروز در نشست اعضای فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: هشت هزار و ٢٠٠میلیارد ریال اعتبار برای این بانک پیش بینی شد که تاکنون یک هزار و ٨٧٠ میلیارد ریال پرداخت و سه هزار و ٩٠٩ طرح مصوب و قرارداد شده است که در مجموع ۵٩ هزار و ٢٠ شغل ایجاد می کند.
خسرو فرحی افزود: تسهیلات برای ١٨ درصد طرح ها پرداخت و ٨٢ درصد نیز تصویب شده است.
عصر چهارشنبه همایش «نقش پست بانک در حمایت از اشتغال پایدار» در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه