مدیر امور مدرس حوزه علمیه قم:

استعدادهای توانمند را برای ورود به حوزه شناسایی کنید

مدیر امور مدرس حوزه علمیه قم، گفت: استعدادهایی که می توانند جز علمایی باشند که در قلوب مؤمنین نفوذ می کنند را بشناسید و کمک کنید وارد حوزه شوند.

استعدادهای توانمند را برای ورود به حوزه شناسایی کنید

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام سید محمد واحدی گیلانی در جلسه هم اندیشی با موضوع ضرورت «حوزه علمیه در تحولات فرهنگی» در بقعه متبرکه سید ابراهیم (ع) رشت ضمن تشکر از کسانی که نمایشگاه راه خورشید را تدبیر کردند و فضای اثرگذاری به وجود آوردند، اظهار کرد: باید به دنبال تقویت نیرو برای حوزه علمیه و ارتقاء فرهنگ دینی و شیعی در جامعه باشیم.

وی ضمن یادآوری روایتی از امام هادی(ع) در راستای تکریم جایگاه علما و روحانیت و وظایف روحانیت، بیان کرد: اگر علمای جامع الشرایط نبودند همه از دین برمی گشتند.

حجت الاسلام واحدی گیلانی روحانیون را به مانند ناخدای کشتی که سکان کشتی را به دست گرفته است دانست و گفت: کار علما نفوذ و سلطنت بر قلوب مومنین است تا مومنان دینشان را حفظ کنند.

مدیر امور مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر چنین وظیفه سنگینی برای روحانیت است، پس وظایف تربیت روحانیت در تراز عصر حاضر بدست حوزه های علمیه است، افزود: هرچه حوزه های علمیه در تربیت توانمند تر باشند در نتیجه حوزویان برومندی به وجود می آید که می توانند تربیت دینی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سیستم نظام و سازمان تربیتی حوزه دارای یک شاخص ها و تکنیک هایی است، بیان کرد: سیستم و نظام جذب حوزه در قرون متمادی شاخص هایی دارد که در راستای جذب استعدادهای مناسب برای حوزه علمیه با یکدیگر هم فکری می کند.

حجت الاسلام گیلانی خطاب به طلاب تصریح کرد: استعدادهایی که می توانند جز علمایی باشند که در قلوب مؤمنین نفوذ می کنند را بشناسید و کمک کنید وارد حوزه شوند.

مدیر امور مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه خوب است که در نظام ارزشی ما نسبت به برخی چیزها حساس باشیم، اذعان کرد: متأسفانه جامعه ما در برخی موارد که باید حساس باشند حساسیت خود را از دست داده است.

وی با اشاره به اینکه چه تیم هایی داریم که سال های بعد قلوب مؤمنین را به هم گره بزنند و جذب نیرو در سپاه فرهنگی امام زمان(عج) کنند، گفت: این موضوع باید به گفت و گو گذاشته شود و ایجاد دغدغه شود.

به گزارش ۸دی، در جاشیه این مراسم نمایشگاه «راه خورشید»  با موضوع معرفی نظام حوزه علمیه در مدرسه مستوفی رشت افتتاح شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه