دیدار سفیر ایران در «دوشنبه» با وزیر امور خارجه تاجیکستان

سفیر ایران در «دوشنبه» به منظور بررسی روابط دوجانبه با تاجیکستان با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

دیدار سفیر ایران در «دوشنبه» با وزیر امور خارجه تاجیکستان

به گزارش هشت دی،«حجت الله فغانی» سفیر ایران با «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار و پیرامون روابط دوجانبه گفتوگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان از سفرهای ماه های اخیر برخی از مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران به این کشور و از جمله سفر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست وزرای اکو، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو برای شرکت در کنفرانس بین المللی آب و «غلامحسین دهقانی» معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه برای شرکت در کنفرانس  بین‌المللی مقابله با تروریسم و افراط گرائی قدردانی کرد.

وی همچنین از فعالیت شرکت های ایرانی به خصوص در ساخت نیروگاه برق آبی «راغون» تاجیکستان ابراز رضایت کرد.

طرفین ضمن بررسی همکاری های دو جانبه، برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در ماه های باقی مانده سال جاری میلادی را مورد تاکید قرار دادند.

دیدار سفیر ایران در دوشنبه با وزیر خارجه تاجیکستان در حالی است که روابط دو کشور از سال ۲۰۱۵ تاکنون رو به سردی رفته است موج ایران هراسی توسط برخی از مقامات و رسانه های تاجیک در چند سال اخیر به اوج خود رسیده است.

پیش از این تاجیکستان دفاتر «کمیته امداد امام خمینی» و «رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» در دوشنبه پایتخت این کشور را تعطیل کرده بود.

همچنین سفارت ایران در تاجیکستان همه دفاتر فرهنگی و اقتصادی خود در شمال تاجیکستان را تعطیل کرده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه