ولایتی وارد مسکو شد

ابلاغ پیام رهبری و رییس‌جمهور در جلسه فردای ولایتی با پوتین

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ظهر امروز وارد مسکو شد تا پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان را به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برساند.

ابلاغ پیام رهبری و رییس‌جمهور در جلسه فردای ولایتی با پوتین

به گزارش ۸دی، علی اکبر ولایتی ظهر امروز در رأس هیاتی  وارد مسکو شد تا پیام مهم مقام معظم رهبری و حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان را به رئیس‌جمهور روسیه ابلاغ کند.

وی علاوه بر دیدار با رئیس جمهور روسیه با وزیر انرژی این کشور که رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه است، نیز دیدار خواهد کرد.

این سفر در شرایطی انجام شده که ترامپ از توافق برجام خارج شده و مذاکره‌کنندگان کشورمان و دستگاه دیپلماسی در حال رایزنی و مذاکره با کشورهای عضو گروه ۱+۴ هستند قطعا نتایج و دستاوردهای این سفر در روابط ایران و مسکو و همچنین  تعاملات ایران با طرف های اروپایی تاثیرگذار خواهد بود.

از سوی دیگر هم‌زمان با سفر مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم به مسکو سفر کرده است در شرایطی که طی هفته‌های اخیر رژیم اسرائیل روسیه را تحت فشار قرار داده تا ایران از سوریه خارج شود.

انتشار خبر سفر ولایتی به روسیه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت به گونه‌ای که اکثر رسانه‌های داخلی کشورمان در صفحه اصلی خود به ابعاد این سفر پرداختند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با اشاره به اهمیت این سفر اعلام کرده بود که موضوع برجام و خروج آمریکا از این معاهده بین المللی عمده‌ترین محور گفت‌وگوهای ولایتی و هیأت همراه در مسکو خواهد بود.
به گفته قاسمی در کنار این دیدارها ولایتی دیدارهای دیگری نیز در حوزه مسائل دوجانبه سیاسی و اقتصادی و سایر زمینه‌ها با مقامات روسی خواهد داشت و همچنین آخرین تحولات و مسائل منطقه ای و جهانی نیز در این مذاکرات مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت.

طی چند  ماه اخیر ولایتی به دعوت رییس مجمع تقریب وحدت اسلامی عراق عازم این کشور شد و با مسئولان عالی‌رتبه عراقی در مورد روابط دو کشور و همچنین اخرین تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این راستا و در چارچوب این سفرها مشاور مقام معظم رهبری سفری چهار روزه هم به دمشق داشت و از منطقه غوطه شرقی بازدید کرد که درآن شرایط این سفر بسیار مهم بود. در این سفر هم با مقامات سوری از جمله ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه ملاقات داشت.

البته پیش از این هم در سفری که به سوریه داشت با بشار اسد رئیس جمهور  این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

طی ماه‌های اخیر علی اکبر ولایتی با مقامات و شخصیت‌هایی از جمله مشاور امنیت ملی عراق، آلفونس داستیس وزیر امور خارجه اسپانیا، برخی از اعضای سران کرد سوریه، اساتید ارشد اندیشکده والدای روسیه، توماس گومارت،رئیس انستیتو روابط بین‌الملل فرانسه (ایفری) در خصوص توسعه روابط دو طرف و همچنین موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

بر اساس اعلام رسانه‌ها ولایتی احتمالا پس از سفر به روسیه به چین نیز سفر کند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه