جهانگیری به گیلان سفر می کند

معاون اول رئیس جمهور طی سفری یک روزه سه شنبه هفته جاری به استان گیلان سفر می کند.

جهانگیری به گیلان سفر می کند

به گزارش ۸دی، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه ۵ تیر ماه طی سفری یک روزه به استان گیلان از چند طرح و پروژه عمرانی و صنعتی بازدید می کند.

رضا مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به سفر یک روزه معاون اول رییس جمهور به گیلان، گفت: در این سفر مجتمع بندری کاسپین، مجموعه گردشگری آکواریوم و باغ پرندگان، مجموعه تفریحات دریایی مارینا، مجتمع تجاری هپی مارت، یک واحد تولید ضد یخ ـ روغن ترمز و موتور ـ اسپری مو و خوش بو کننده هوا و یک شرکت تولید کننده داروی ام اس در منطقه آزاد انزلی افتتاح خواهد شد.

وی به ساخت مجتمع بندری کاسپین اشاره کرد و افزود: این بندر با ۲۲ اسکله، حوضچه آرامش ۲۰۰ هکتاری، پسکرانه ۵۰۰ هکتاری و عمق آب ۷ و نیم متری در مرحله اول و ۹ متری در مرحله دوم با هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه ۲ اسکله این مجتمع بندری اوایل پارسال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد تصریح کرد: با بهره برداری از بندر کاسپین، کریدور حمل و نقل ترکیبی چین – قزاقستان – ایران راه اندازی می شود تا ضمن افزایش ظرفیت مبادلات تجاری بین کشورهای حاشیه دریای خزر امکان کاهش هزینه های مبادلات هم محقق شود.

مسرور با بیان اینکه بندر کاسپین جز بنادر نسل سوم است خاطر نشان کرد : با راه اندازی این بندر منطقه آزاد انزلی به هاب داد و ستد کالا و مبادلات بخشی از تولیدات کشور چین به کشورهای همسایه غربی ایران و برعکس تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مجموعه گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان کشور یکی از طرح هایی است که با حضور معاون اول رئیس جمهور در منطقه آزاد انزلی افتتاح می شود گفت : این مجموعه تفریحی با یک هکتار وسعت با ۳۰ میلیون یورو سرمایه گذاری بخش خصوصی از ترکیه و ۱۵۰ نفر اشتغالزایی ساخته شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: مجموعه گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان شامل شهر بازی سرپوشیده ، بولینگ ، سینمای چند بعدی ، واحد های اقامتی ، تونل آکواریوم و بخش های تجاری و خدماتی است.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی همچنین به افتتاح مجموعه تفریحات دریایی مارینا هم اشاره کرد و افزود : این مجموعه گردشگری با ظرفیت پهلوگیری ۳۰۰ شناور و قایق تفریحی را شرکت مکین دریا کاسپین منطقه آزاد انزلی با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۱۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ساخته شده است.

مسرور با بیان اینکه مجتمع تجاری هپی مارت با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد تصریح کرد : برای ساخت این مجتمع ۵ طبقه ای با ۱۲ هزار متر مربع زیربنا شرکت پرنگ فام ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

وی گفت: با بهره برداری از این مجتمع عرضه و صادر کننده پوشاک برای حدود ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از افتتاح شرکت کارآمد گستر تولید کننده ضد یخ، روغن موتور و ترمز، اسپری مو و خوشبو کننده هوا خبر داد و گفت: برای ساخت این واحد صنعتی که با هدف دستیابی به بازارهای صادراتی کشورهای حاشیه دریای خزر راه اندازی شده است ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

 مسرور افزود: با راه اندازی شرکت صنعتی کارآمد گستر در منطقه آزاد انزلی با ۷۰ نفر اشتغالزایی مستقیم علاوه بر بی نیازی کشور از واردات ضد یخ، روغن ترمز و موتور، اسپری مو و خوشبوکننده هوا به دلیل استفاده از خط تولید با استانداردهای روز دنیا قابلیت صادرات به کشورهای همسایه نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت آرمان کاسپین تولید کننده داروی ام اس یکی دیگر از طرح های اقتصادی است که با حضور معاون اول رئیس جمهور در منطقه آزاد انزلی افتتاح خواهد شد تصریح کرد: این واحد صنعتی که جزء صنایع هایتک است با ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغالزایی ۳۵ نفر راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به دانش بنیان بودن شرکت آرمان کاسپین تولید کننده داروی ام اس و نامگذاری امسال بنام حمایت از کالای ایرانی راه اندازی ، این شرکت کشور را از واردات بخشی از داروی ام اس بی نیاز می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه