رییس دفتر رییس‌جمهور:

اولویت اول رییس‌جمهور، ساماندهی اقتصاد است/امیدوارم از چهره‌های جوان تر در کابینه استفاده کنیم

رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت با ایجاد وزارتخانه‌های جدید به دنبال ایجاد تحول برای حل مشکلات کشور است، گفت: اولویت اول رییس‌جمهور، ساماندهی وضعیت اقتصادی است.

اولویت اول رییس‌جمهور، ساماندهی اقتصاد است/امیدوارم از چهره‌های جوان تر در کابینه استفاده کنیم

به گزارش ۸دی، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته آمریکایی‌ها و برخی عوامل منطقه‌ای آنها در مورد تاثیرات تحریم‌ها تبلیغات بیش از حدی انجام دادند، گفت: آنها اتاق جنگ روانی ایجاد کرده و اخبار درست و نادرست را منتشر می‌کردند و این مساله روی افکار عمومی مقداری تاثیر گذاشت.

وی در ادامه افزود: ما هم برای مقابله با این شرایط جلسات متعددی داشتیم، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی با حضور رییس‌جمهور برگزار شد و در مورد برنامه‌های خود مفصل بحث کردیم تا کالاهای مورد نیاز مردم تامین شود البته در انبارها هیچ مشکلی نداریم و ارزاق عمومی و مواد اولیه وجود دارد ولی با این حال رییس‌جمهور دستور دادند که مواد اولیه کارخانجات هم باید زودتر تامین شود.

واعظی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌توانیم به راحتی امورات خود را به پیش ببریم، خاطرنشان کرد: دیروز هم جلسه‌ای با حضور سران قوا تشکیل شد و تصمیمات خوبی در زمینه اقتصادی گرفته شد که این روند ادامه دارد. شخص رییس‌جمهور اولویت اول خود را ساماندهی وضعیت اقتصادی در نظر گرفتند تا تحریم‌ها نتواند بر زندگی مردم خیلی تاثیر بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رییس‌جمهور برای تماشای بازی‌های تیم ملی به روسیه خواهند رفت؟ گفت: الان شرایط کشور به گونه‌ای است که رییس‌جمهور برای مسائل اقتصادی وقت می‌گذارند، از سویی هم سفری به اروپا دارند.

واعظی در مورد مصوبات جلسه امروز هیات دولت، تصریح کرد: رییس‌جمهور امروز در دولت دستور دادند که باید صرفه‌جویی را از دولت شروع کنیم و خواستند که دولت در هزینه‌های ارزی و ریالی خود صرفه‌جویی داشته باشد و دستگاه‌های دولتی تشکیلات گسترده خود را جمع و جور کنند تا مردم بدانند دولت صرفه‌جویی را از خود شروع کرده است.

رییس دفتر رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه مردم علاقه‌مند هستند نقدینگی خود را صرف بعضی کسب و کارها کنند، بیان کرد: رییس‌جمهور دستور دادند تمام اعضای دولت بنگاه‌داری را رها کرده تا بنگاه‌ها در بورس واگذار شوند و مردم در بورس قدرت انتخاب سهام داشته باشند، تصمیم بر این شد که دستگاه‌های انتظامی، دولتی و عمومی تصدی‌گری را واگذار کنند.

واعظی با بیان اینکه اصلاح ساختار تشکیلات دولت هم مطرح شد، گفت: رییس‌جمهور قول داده بود برای جوانان برنامه‌های خاص داشته باشد و سازمان جوانان را از وزارت ورزش خارج کند. از سویی برای حل مشکل اشتغال و بازآفرینی بافت‌های فرسوده به یک وزارت مسکن نیازمندیم که بر این مسائل تمرکز کند بنابراین در تلاشیم تا وزارت مسکن را تشکیل دهیم. با توجه به اینکه وزارت بازرگانی در وزارت صنعت و کشاورزی تقسیم شده است، باید وزارت بازرگانی تشکیل شود. به دلیل کمبود یا عدم نظارت یا قیمت‌گذاری نامناسب، در قیمت‌ها مشکل وجود دارد که به وزارت بازرگانی برای نظارت در این زمینه نیازمندیم.

واعظی ادامه داد: هفته آینده لایحه اصلاح تشکیلات دولت در مجلس بحث می‌شود، امیدواریم با تشکیل وزارت مسکن، صنعت، راه، بازرگانی و سازمان جوانان تحول ایجاد کرده و مشکلات را حل کنیم. با این تحولات چهره‌های جدیدی در کابینه خواهیم داشت که امیدارم این چهره‌ها جوان‌تر بوده و با انرژی بیشتری کار کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه