ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درباره ویلای لواسان شفاف‌سازی کند

جنبش عدالتخواه دانشجویی اعلام کرد: از آنجاکه متصدی ملک مزبور ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است معقولانه به نظر می‌رسد که ستاد اجرایی در این خصوص شفاف‌سازی کرده و به بیان ابعاد ماجرا بپردازد.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درباره ویلای لواسان شفاف‌سازی کند

به گزارش ۸دی، جنبش عدالتخواه دانشجویی طی اطلاعیه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر سرلشکر فیروز آبادی پیرامون ویلای لواسان اعلام کرد: از آنجاکه متصدی ملک مزبور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است، لذا معقولانه به نظر می‌رسد که ستاد اجرایی در این خصوص شفاف‌سازی کرده و به بیان ابعاد ماجرا بپردازد. چراکه ماجرای ویلای لواسان قضیه‌ای پیچیده نیست و با شفاف‌سازی توسط ستاد اجرایی و آقای فیروزآبادی، افکار عمومی را می‌توان از اقدامات مطلع کرد.

متن این اطلاعیه در ادامه آمده است:

« ساعتی پیش سرلشکر فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح طی بیانیه‌ای در خصوص ویلای لواسان اعلام موضع کرد.

در این بیانیه چنین آمده است: «بدین‌وسیله سند تحویل محلی در لواسان ابتدای جاده کُند را که به دستور مقام معظم رهبری به اینجانب تحویل‌شده است برای اطلاع ملت شریف ایران منتشر می‌کنم. محل تحویلی یک ساختمان مخروبه با حدود ۴ اتاق معمولی و بدون هرگونه امکانات زیر سقف شیروانی مربوط به حدود ۷۰ تا ۱۰۰ سال پیش می‌باشد. جزئیات آن در متن سند آمده است. (یک برگ به پیوست) ضمناً اینجانب از هیچ مرجعی حکمی ولایی، قانونی و یا قضایی برای تخلیه دریافت نکردم. این محل ۲۲ سال به‌عنوان دفتر فوق سری رئیس ستاد کل استفاده می‌شد. در مورد مصاحبه با خبرنگاران محترم درخواست مجوز کرده‌ام که در صورت اجازه انشااللّه اقدام خواهد شد.»

طبق گفته‌های فوق، سرلشکر فیروزآبادی حکمی مبنی بر تخلیه دریافت نکرده است. این در حالی است که دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آذرماه سال گذشته در جلسه‌ای با جنبش عدالتخواه دانشجویی این‌چنین بیان داشته بود: «موضوع تخلیه ویلای مزبور از گذشته پیگیری می‌شده است تا آنجا که رهبری سال ۹۲ حکم به تخلیه آن داده‌اند. همچنین در ادامه بیان نمودند که بعد از نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به ستاد اجرایی، ایشان نامه جنبش را همراه با نامه‌ای از ستاد به مقام معظم رهبری ارسال نموده و دوباره رهبر معظم انقلاب بر نامه ستاد پارافی مبنی بر تخلیه ویلای مزبور می‌نویسند. بعدازآن آقای فیروزآبادی اعلام می‌دارند که تا آخر اردیبهشت‌ماه ۹۷ ملک مذکور را تخلیه خواهند کرد.»

با توجه به اظهارات دکتر مخبر، اگر آقای فیروزآبادی حکمی ولایی، قانونی و قضایی مبنی بر تخلیه دریافت نکرده است، پس چرا آقای فیروزآبادی به ایشان اعلام داشته‌اند که تا آخر اردیبهشت‌ماه ۹۷ ملک مذکور را تخلیه خواهند کرد؟

از آنجاکه متصدی ملک مزبور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است، لذا معقولانه به نظر می‌رسد که ستاد اجرایی در این خصوص شفاف‌سازی کرده و به بیان ابعاد ماجرا بپردازد. چراکه ماجرای ویلای لواسان قضیه‌ای پیچیده نیست و با شفاف‌سازی توسط ستاد اجرایی و آقای فیروزآبادی، افکار عمومی را می‌توان از اقدامات مطلع نمود.

همچنین جنبش عدالتخواه دانشجویی معتقد است که مبارزه با فساد را در وهله اول باید از دانه‌درشت‌ها آغاز گردد که پیگیری مسئله فوق تائید استراتژی مذکور است. لذا مطالبه و پیگیری در خصوص روند واگذاری اموال بیت‌المال به مسئولان در آینده نیز ادامه خواهد داشت که جزئیات آن در هفته آتی از سوی جنبش عدالتخواه دانشجویی به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد.

در پایان لازم است دوباره ذکر شود که جنبش عدالتخواه دانشجویی از ۶ ماه گذشته پیگیر موضوع واگذاری ویلای لواسان به سرلشکر فیروزآبادی بوده و در ابتدا بنای رسانه ای شدن موضوع را نداشته است. لکن با توجه به عدم همکاری افراد و دستگاه‌های مربوطه، این موضوع جهت تنویر افکار عمومی و اقدامات لازم از سوی دستگاه‌ها، رسانه‌ای شد.»

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه