دستور ترامپ به ارتش برای تأسیس «نیروی فضایی»

رئیس‌جمهور آمریکا دستور داده است ارتش ایالات متحده یک نیروی فضایی به عنوان شاخه ششم ارتش راه بیندازد.

دستور ترامپ به ارتش برای تأسیس «نیروی فضایی»

به گزارش هشت دی، در حال حاضر ارتش آمریکا از پنج شاخه نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگ‌داران دریایی و گارد ساحلی تشکیل می‌شود.

دونالد ترامپ گفته است که این شاخه ششم ارتش آمریکا، به نفع امنیت ملی و همین‌طور اشتغال‌زایی است.

او در کاخ سفید گفت: کافی نیست که صرفا در فضا حضور داشته باشیم. آمریکا باید در فضا غلبه داشته باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا هم‌چنین قول داد که ایالات متحده “آمریکایی‌ها را به ماه برمی‌گرداند” و در نهایت هم به کره مریخ انسان خواهد فرستاد.

دونالد ترامپ در همان نطقی که درباره سیاست‌های مهاجرتی دولتش و مقایسه بحث‌برانگیز آن با کشورهایی مثل آلمان حرف می‌زد، این سیاست تازه درباره تشکیل قوای نظامی فضایی را اعلام کرد.

او به وزارت دفاع آمریکا و پنتاگون دستور داد فورا روند لازم را برای تاسیس یک نیروی فضایی به عنوان شاخه ششم نیروهای نظامی آغاز کند.

ترامپ هم‌چنین گفت، غیرقابل‌قبول است که به چین یا روسیه اجازه داده شود در فضا پیشتاز باشند.

او هم‌چنین گفت که از سازمان‌های فدرال آمریکا می‌خواهد چارچوب مبتکرانه و انقلابی برای مدیریت رفت‌وآمدهای فضایی اعمال کنند.

جزئیات درباره اینکه نیروی فضایی جدید چه شکلی خواهد داشت و چه خواهد کرد، در حال حاضر روشن نیست.

هرچند برای تشکیل شاخه جدید نظامی، لازم است که کنگره آمریکا چنین طرحی را تصویب کند.

رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از جلسه‌ای با شورای ملی فضایی صحبت می‌کرد، گفت: “این بار، بیش از کاشتن پرچم‌مان و باقی‌گذاشتن رد پایمان عمل خواهیم کرد. ما یک حضور درازمدت ایجاد می‌کنیم، اقتصادمان را توسعه می‌دهیم، و بنیان یک ماموریت آتی به مریخ را می‌سازیم.”

ترامپ گفت که دولت او از صنایع فضایی تجاری که هنوز نوظهور است حمایت می‌کند؛ به این ترتیب که به “پول‌دارها”ی آمریکایی اجازه دهد از خاک آمریکا موشک‌هایشان را به فضا بفرستند.

دونالد ترامپ قبلا هم در موقعیت‌های دیگری درباره افزودن شاخه جدیدی به ارتش آمریکا برای “نیروی فضایی” حرف زده بود. پیش از او هم یک بار دونالد رامسفلد، وزیر اسبق دفاع آمریکا، در سال ۲۰۰۰ از چنین ایده‌ای حرف زده بود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه