سرپرست فرمانداری رودسر در گفتگو با 8دی:

خانواده های آسیب دیده روستای کاکرود در مدرسه مستقر شده اند/ سگ های زنده یاب به دنبال کشف اجساد هستند

سرپرست فرمانداری رودسر گفت: اسکان اضطراری را برای پنج خانواده در قالب پنج چادر داشته ایم و مردم روستای کاکرود و خانواده های آسیب دیده نیز در مدرسه همت مستقر اند.

خانواده های آسیب دیده روستای کاکرود در مدرسه مستقر شده اند/ سگ های زنده یاب به دنبال کشف اجساد هستند

علی وارسته در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، درباره جزییات سیل و طغیان رودخانه کاکرود، اظهار کرد: عصر روز جمعه در مسیر اشکور رحیم آباد بارش ها شروع شد و بعد از بارندگی به مدت ۲۰ دقیقه مردم دچار بحران سیل شدند.

وی با بیان اینکه روستای کاکرود دارای ۱۶۴ خانوار از توابع اشکورات علیا است، گفت: چهار روستا هم بالادست کاکرود است که اگر جمع شود تقریبا بالای ۲۰۰نفر جمعیت دارند و این روستاها دچار سیل و رانش زمین شدند.

سرپرست فرمانداری رودسر  ادامه داد: از ساعات ابتدایی راه اصلی کاکرود به متراژ ۲۰۰متر دچار آسیب شد و باعث شد تا رانش به وجود بیاید و تعدادی از منازل روستای کاکرود لات  با قدمت ۶۰ تا ۷۰ سال هم سطح با رودخانه تخریب شدند.

وارسته گفت: این سیل تاکنون چهار نفر فوتی به همراه داشت که ۲ نفر خانم و یک کودک بودند ولی جنسیت نفر چهارم مشخص نیست و ۲ ماشین هم مفقود شده است.

وی با تأکید بر اینکه از همان لحظات اولیه حادثه فرماندار، بخشدار و مجموعه مدیریت بحران در صحنه حاضر شدند، اضافه کرد: تیم واکنش سریع هلال احمر نیز به تعداد ۱۵نفر در رودسر مستقر شدند و با بحرانی دیدن وضعیت از املش، لنگرود و لاهیجان هم تیم های کمکی اعزام شدند.

وارسته با بیان اینکه راهداری ۱۸دستگاه از ماشین های سبک و سنگین را در محل مستقر کرد، بیان کرد: بخاطر رانش ۲۰۰ متر از راه اصلی، راه ۷۰روستا قطع شده است و نیروهای راهداری با ورود از راه های فرعی به دنبال برقرار کردن ارتباط این روستاها بودند که به خوبی مدیریت کردند.

وی با تأکید بر اینکه جلسه مدیریت بحران داخل مسجد کاکرود با حضور اهالی و تیم مدیریت بحران تسکیل شد، اضافه کرد: مصوب شد سگ های زنده یاب به دنبال تجسس اجساد شوند.

سرپرست فرمانداری رودسر با بیان اینکه مدیریت بحران با حضور استاندار برگزار شد، تصریح کرد: بحث اسکان اضطراری را برای پنج خانواده در قالب پنج چادر داشتیم و الان مردم روستای کاکرود و خانواده های آسیب دیده در مدرسه همت مستقر اند.

وارسته با تأکید براینکه تا یک ساعت و نیم پیش این اقدامات انجام شده است، اظهار  کرد: بعد از قطع بارش وضعیت عادی شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه