صادرات دام زنده ممنوع شد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از ممنوعیت صادرات دام زنده خبر داد.

صادرات دام زنده ممنوع شد

 به گزارش ۸دی،شعارسال: مرتضی رضایی با اشاره به اینکه هم اکنون فصل زایش و شیردهی دام سبک بز و گوسفند است و این مسئله سبب کاهش عرضه دام زنده به بازار شده است افزود: به منظور مدیریت عرضه و تقاضا و جلوگیری از روند افزایش قیمت گوشت قرمز بویژه گوشت گوسفندی صادرات دام زنده بطور موقت تا زمان عبور از این فصل ممنوع است. وی گفت : ایران به لحاظ صادرات دام زنده به کشورهای حاشیه خلیج فارس موقعیت ممتازی دارد بنابراین صادرات دام زنده فرصت تجاری خوبی است که باید توسعه یابد . معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: افزایش تولید بره با استفاده از روشهای اصلاح نژادی و جایگزین کردن نژادهای دوقلوزا از مهمترین اولویت های معاونت امور دام است که در حال پی گیری و اجراست .

رضایی تاکید کرد: برای تامین نیاز بازار و جلوگیری از کمبود گوشت قرمز روزانه گوشت تازه گوسفندی از کشورهای منطقه وارد و با قیمت ستاد تنظیم بازار در فروشگاههای زنجیره ای و سازمان میادین عرضه می شود . وی گفت : گوشت گوساله منجمد وارداتی نیز همچنان با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به متقاضیان عرضه می شود . معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار تصریح کرد : از آنجا که قیمت نهاده های تولید خوراک دام به تبعیت از قیمت حبابی و نوسانات نرخ ارز تغییرات بسیار جزئی داشته این افزایش قیمت روی قیمت نهایی تاثیر گذاشته است.

رضایی واسطه ها و دلالان را عاملان اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز بویژه گوشت گوسفندی دانست و افزود : گوشت گوسفند از زمانی که از دامدار خریداری می شود حداقل بین سه واسطه دست به دست می شود و در نتیجه بازار و قیمت را بویژه در مواقعی که محدودیت تولید وجود دارد تحت تاثیر قرار می دهد . وی گفت : فعالیت واسطه ها و دلالان در چندماه اخیر که گوسفندان در فصل زایش قرار دارند در قیمت نهایی تاثیر گذاشته و سبب افزایش قیمت شده است

. معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: متاسفانه دامدار از بابت تولید سود چندانی بدست نمی آورد و در اصل دلالان و واسطه ها سود می برند . رضایی توسعه زنجیره های تولید را برای کاهش فعالیت دلالان و واسطه ها در بازار گوشت قرمز ضروری دانست و گفت : در زنجیره های تولید ، تمام مراحل از پرورش و تولید تا کشتارگاه و عرضه به بازار در زنجیره کاملی مدیریت و عرضه می شود و واسطه ها در این زنجیره حذف می شوند .

منبع: شعار سال

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه