این خوراکی ها را در سبد غذایی روزانه داشته باشید

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیان کرد: به افراد توصیه می‌شود روزانه نصف لیوان حبوبات پخته مصرف کنند.

این خوراکی ها را در سبد غذایی روزانه داشته باشید

به گزارش ۸دی، زهرا عبداللهی با بیان اینکه حبوبات منبع تامین پروتئین و ریزمغذی‌ها به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: مقادیر زیادی کلسیم، روی (Zn) و آهن از گروه غذایی حبوبات تامین می‌شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: بهتر است حبوبات به صورت ترکیبی به همراه غلات مصرف شود. غذاهایی مانند عدس پلو، ماش پلو، لوبیا پلو، عدسی و خوراک لوبیا از جمله ترکیباتی است که منبع غنی پروتئین است و در واقع پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، بنابراین مثلا زمانیکه عدسی به همراه نان مصرف می‌شود، نیازی به مصرف گوشت نیست و ترکیب آن دو پروتئینی با کیفیت بالا را به بدن می‌رساند.

عبداللهی با بیان اینکه روزانه مصرف یک واحد حبوبات توصیه می‌شود، تصریح کرد: منظور از یک واحد حبوبات، نصف لیوان حبوبات پخته است.

وی گفت: بهتر است که در پخت برنج سفید غلات و سبزی‌ها نیز افزوده شود، چراکه برنج سفید به تنهایی به افزایش وزن دامن می ‌ند و از آنجا که حبوبات منبع غنی فیبر غذایی است، به کنترل چاقی و اضافه وزن کمک می‌کند، لذا مصرف روزانه حبوبات در رژیم غذایی روزانه به سلامت فرد کمک می‌کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه عده‌ای به دلیل نفاخ بودن حبوبات از مصرف آن گریزان هستند، تصریح کرد: برای کاهش نفخ حبوبات می‌توان آنها را مدتی در آب خیساند.

منبع: آنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه