سامانه امور مشترکان گاز راه‌اندازی می‌شود

مدیر فناوری اطلاعات شرکت ملی گاز، از راه‌اندازی پورتال سامگ (سامانه امور مشترکان شرکت ملی گاز) تا سه ماه آینده با هدف کاهش مراجعات حضوری مشترکان خبر داد.

سامانه امور مشترکان گاز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش هشت دی،روح‌الله نوریان با بیان این‌که در برنامه ششم توسعه به بحث دولت الکترونیک تاکید ویژه‌ای شده و یکی از سیاست‌های کلی برنامه ششم، کسب رتبه برتر دولت الکترونیک در منطقه است، گفت: از جمله وظایف فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه، بحث زیرساخت‌ها و شبکه ملی اطلاعات است و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید شرایطی را فراهم کنند تا وب سرویس‌ها در بستر شبکه ملی اطلاعات بدون حضور مراجعان، به آحاد جامعه ارائه شود.

وی با اشاره به این‌که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده تا مراجعات حضوری مردم به دستگاه‌های دولتی ۱۲, ۵ درصد کاهش و معاملات الکترونیک هر سال، ۷.۵ درصد افزایش یابد، اظهار کرد: این اقدام سبب شفافیت بیشتر و ارتقای نظام سلامت اداری خواهد شد.

نوریان با بیان این‌که شرکت ملی گاز ایران با هدف خدمت‌رسانی به مردم در بستر دولت الکترونیک گام‌های موثری برداشته است، تاکید کرد: شرکت ملی گاز با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات، پورتال سامگ (سامانه امور مشترکان شرکت ملی گاز) را تا سه ماه آینده در بستر دولت همراه راه‌اندازی خواهد کرد تا ضمن کاهش مراجعات حضوری مشترکان، ۲۲ فرآیند خدمات به مشتریان با استفاده از همین سامانه ارائه شود.

به گفته وی، اکنون در بعضی از استان‌های کشور با توجه به ضریب نفوذ اینترنت و فناوری اطلاعات، مبادلات الکترونیکی و پرداخت قبوض تا سقف ۷۰ درصد افزایش یافته و در بعضی دیگر از استان‌ها، میزان نفوذ و پوشش کمتر است.

منبع: صدا و سیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه