روزی که مدعیان آزادی بیان فقط «هو» کشیدند!/ هوچی‌گری افراطیون فتنه‌گر با چاشنی توهین‌های رنگارنگ

جشن هسته‌ای به مناسبت ۲۰ فروردین عصر امروز در مجموعه تالارهای دانشگاه امیر کبیر با حاشیه‌های مختلفی همراه بود.

روزی که مدعیان آزادی بیان فقط «هو» کشیدند!/ هوچی‌گری افراطیون فتنه‌گر با چاشنی توهین‌های رنگارنگ

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو ،جشن هسته‌ای به مناسبت ۲۰ فروردین عصر امروز با حضور سعید جلیلی، فریدون عباسی و پدر شهید احمد‌ی‌روشن در مجموعه تالارهای دانشگاه امیر کبیر برگزار شد.

آنچه که در ادامه می آید حاشیه های این مراسم است:
* از ابتدای آغاز این مراسم، سالن مملو از دانشجویان از طیف‌های مختلف تشکل های دانشجویی بود.
* در دست دانشجویان، تصاویر شهدای هسته‌ای ظریف و روحانی به چشم می‌خورد.
* دانشجویان دست نوشته‌هایی را با مضامین مختلف از جمله‌ «کسی حق معامله بر روی دستاوردهای هسته‌ای را ندارد و کسی هم این کار را انجام نخواهد داد»، «از خود کوتاه نمی‌آیم»، «مسئولان باید در مورد دستاوردهای هسته‌ای تعصب داشته باشند»، «خون احمدی‌روشن اکسید شدنی نیست»، «با رویش ناگزیر جوانه‌ها چه می‌کنی؟!» و «امید بذر هویت ما است» ‌دیده می‌شد.
* در دست عده‌ای دیگر از دانشجویان که بیشتر در انتهای سالن تجمع کرده بودند و سعی در ایجاد اخلال در این مراسم را داشتند، شعارهای مانند «روحانی روحانی حمایتت می‌کنیم»، «۲۴ خرداد ۹۲ تاریخ انقضاء تفکر جلیلی» و «تبدیل تهدید به فرصت دلار چهار هزار تومان» را در دست داشتند.
* دانشجویان ایستاده پرچم ایران و حزب الله را در دست می‌چرخاندند.
* در بخشی از برنامه یکی از دانشجویان شعار «خاتمی روحانی حمایت …» سر داد که یکی از دانشجویان در ادامه شعار وی را با کلمه ننگت باد کامل کرد که موجب خنده جمع شد.
* پس از قرائت قرآن و سرود ملی کشور برنامه ساعت ۱۵:۴۵ آغاز شد.

* با ورود سعید جلیلی عده‌ای از دانشجویان شعار «صل علی محمد یاور رهبر آمد»، «هم وطن عزیزم ما همه با هم هستیم» سر دادند اما تعدادی از دانشجویان ضمن تلاش برای ایجاد آشوب و هیاهو در انتهای سالن بدون رعایت شان دانشگاه و جایگاه دانشجو علاوه بر هو کردن شعار «خاتمی روحانی حمایتت می‌کنیم» را سردادند.
* پس از خواندن شعری توسط مجری برنامه، کلیپی از مسعود درخشان پدر اقتصاد ایران پخش شد که بر اقتصاد اسلامی تأکید داشت و بخشی از سخنان وی توسط تعدادی از حاضران اخلال گر مورد هو کردن قرار گرفت که این برخورد زننده، ناراحتی و تکدر اکثریت دانشجویان حاضر در سالن را به همراه داشت.
* پس از آنکه فریدون عباسی برای سخنرانی بر روی سکو آمد، همزمان دانشجویان شعار «برگ برنده ما، شهید زنده ما» را با صدای بلند و مشت‌های گره کرده سر می‌دادند اما عده‌ای دیگر از دانشجویان شعار «درود بر خاتمی، سلام بر روحانی» را سر می دادند.

* فریدون عباسی با اشاره به اینکه فعالیت هسته‌ای ایران انحصار به جریان خاصی ندارد، درباره روند فعالیت هسته‌ای در کشور، گفت: یکی از کسانی که در این زمینه تلاش بسیار کرد آقای هاشمی است که توسط دانشجویان در انتهای سالن مورد تشویق قرار گرفت و شعار سلام بر خاتمی و دورود بر هاشمی را سردادند.
* در بخش دیگری از برنامه، دانشجویان اخلال‌گر در میان سخنان عباسی شعار «رای ما یک کلام نخست‌وزیر امام» را بیان می‌کردند که از عده ای دیگر از دانشجویان شعار «رای ما یک کلام مقاومت والسلام» را سر می‌دادند.

* در ادامه عده معدودی شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» ‌را سردادند که عباسی در پاسخ به آنان گفت: «‌ما اگر درست حرکت کنیم در آینده نزدیک اصلاً زندانی سیاسی نخواهیم داشت که بخواهیم آنها را آزاد کنیم.»
* پس از سخنرانی فریدون عباسی، طیف یاد شده حاضر در انتهای سالن شعار «یا حسین میرحسین» را سردادند که عده‌ی دیگر از دانشجویان با شعار «مرگ بر فتنه‌گر» و «جلیلی جلیلی حمایت می‌کنیم» به آنان پاسخ دادند.
* در هنگام آغاز سخنرانی سعید جلیلی دانشجویان در ابتدای سالن با شعار «برگ برنده ما شهیدزنده ما» و «حرف ما یک کلام مقاومت والسلام» از وی استقبال کردند اما در مقابل جماعتی که از ابتدای مراسم با توهین، هو کشیدن و عربده کشی به دور از شان دانشگاه سعی در ایجاد آشوب داشتند علاوه بر هو کردن جلیلی، شعار «بسیجی واقعی همت بود و باکری» را سر دادند که طیف دیگری از دانشجویان نیز در واکنش به این شعار می گفتند واقعا شهید همت و باکری چه وجه تشابهی با جماعت بی ادب و هوچی‌گری مانند شما می‌توانند داشته باشند که از نام آنها اینگونه سوء استفاده می کنید.
* با آغاز سخنرانی سعید جلیلی، ازدحام و همهمه بسیاری در سالن ایجاد شد و دانشجویان با شور و هیجان بیشتری شعارهای مخالف و موافق خود را سر می‌دادند.
* در تمام مدت سخنرانی جلیلی، جماعت آشوبگر در بخش انتهای سالن پیوسته به هو کردن و شعارهای توهین آمیز علیه سعید جلیلی ادامه می دادند و در بخشی از سخنرانی وی، ترانه یار دبستانی من را با صدای بلند می‌خواندند.

* سعید جلیلی در پاسخ به دانشجویانی که شعار مرگ بر فتنه گر را سرمی‌دادند، گفت: «در این سالن دوستانی که اظهار لطفی به من دارند، شعار ندهند، بگذارید آنان کار خود را ادامه دهند.»

* در ادامه برنامه، جلیلی از حرکت بزرگ دانشجویان در سال ۵۸ در تسخیر لانه جاسوسی یاد کرد و دانشجویان موافق «شعار مرگ بر امریکا» را در حمایت از وی سردادند.
* جماعت اخلالگر انتهای سالن برای قطع کردن سخنرانی جلیلی تا انتهای مراسم به سر دادن شعار و هو کردن پرداختند اما جلیلی در نهایت صبر و متانت تا انتهای مراسم به سخنرانی خود ادامه داد.
* سخنرانی جلیلی و حمایت برخی از دانشجویان با شعارهای مانند «هموطن عزیزم ما با هم هستیم» از وی حمایت کردند.

* پس از سخنرانی جلیلی نامه دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر خطاب به فعالان هسته‌ای قرائت شد.
* دانشجویان در حمایت از این نامه شعار «مرگ بر اسلام امریکایی» را سردادند.
* در پایان این مراسم پدر شهید احمدی‌روشن نیز بیان مطالبی در راستای منزلت شهدای هسته‌ای بیان کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه