اجرای ۱۹۰ طرح پیشگیری از اعتیاد اجتماع محور در گیلان

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان از اجرای ۱۹۰ برنامه اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در استان خبر داد و گفت: این برنامه ها بیش از۱۰ هزار نفر از مردم استان را تحت پوشش قرار داد

اجرای ۱۹۰ طرح پیشگیری از اعتیاد اجتماع محور در گیلان

به گزارش ۸دی، فرحناز نوبخت راد، معاون پیشگیری بهزیستی گیلان با اشاره به برنامه های اجتماع محور این سازمان در پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: طی سال گذشته در مجموع ۱۹۰ برنامه اجتماع محور (CB) در استان اجرا شد.

وی ادامه داد: این برنامه ها با اعتباراتی که از ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ابلاغ می‌شود در ۵۰ محله شهری، ۳۹ محله روستایی، ۵۶ مهدکودک، ۱۷ مرکز نظامی و ۲۸ محیط کاری برگزار شد.

نوبخت راد تصریح کرد: برنامه های اجتماع محور سازمان بهزیستی بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان را تحت پوشش قرار داده و آموزش های لازم را به این افراد ارائه داد.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ های اجتماع محور به نقش عوامل محیطی و اجتماعی در کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی مردم و مشکلات آنان توجه ویژه می‌ شود افزود: در فرآیند مداخله‌ ای اجتماع محور با هدف کاهش شیوع سوء مصرف مواد مخدر در یک محله یا محیط کار در ابتدا با موضوعات کلی سلامت و ارتقاء سلامت به محیط ورود می‌ شود و پس از اعتمادسازی و تشکیل تیم به سمت و سوی برنامه‌ های پیشگیرانه از سوء مصرف مواد مخدر پیش می‌ رویم.

نوبخت راد با اشاره به اجرای برنامه مصون سازی کوکان در مهدهای رودسر و رشت اذعان کرد: ۳۲ همایش یک روزه اعتیاد و ۳۷ نمایشگاه موقت پیشگیری از اعتیاد طی این مدت در استان اجرا شد.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۲۵ درصد از معتادان استان تحت پوشش بهزیستی استان از خدمات رایگان بهره مند می شوند گفت: این برنامه های شامل درمان، ترک اعتیاد، توانمندی اجتماعی و آموزش خانواده است.

وی تعداد مراکز ترک اعتیاد استان را ۱۴۳ مرکز اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۷۵ مرکز سرپایی،۵۷ مرکز اقامتی میان مدت، ۲ مرکز اجتماع درمان مدار است.

نوبخت راد اضافه کرد: همچنین ۴ تیم سیار در مراکز پرخطر شهرستان های رشت، لاهیجان و شرق استان حضور داشته و در جهت ارتقا آگاهی مردم تلاش می کند.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه