نماینده مردم بندرانزلی در مجلس:

 دستگاه قضایی باید با متجاوزان به حریم سواحل انزلی برخورد کند

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با اشاره به اقدام خلاف برخی دستگاه‌های دولتی و عدم رعایت حریم قانونی دریا توسط آنان گفت:‌ دستگاه قضایی باید با متجاوزان به حریم سواحل انزلی برخورد کند.

 دستگاه قضایی باید با متجاوزان به حریم سواحل انزلی برخورد کند

به گزارش ۸دی،‌ حسن خسته‌بند صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: برخی دستگاه‌های دولتی  با عدم رعایت حریم قانونی ۶۰ متری اقدام به تصرف سواحل در بندرانزلی کرده‌اند و دستگاه قضایی باید ضمن برخورد با آنان اراضی مربوطه را از تصرف آنان خارج کند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس عنوان کرد:‌ در حال حاضر مردم کمترین تجاوز را به حریم سواحل در بندرانزلی داشته‌اند و بیشترین تخلفات در این حوزه مربوط به برخی دستگاه‌های دولتی است که بدون در نظر گرفتن مسائل قانونی اقدام به تصرف بخشی از اراضی ساحلی در بندرانزلی کرده‌اند.

خسته‌بند به یکی از مهم‌ترین چالش‌های زیست‌محیطی کشور نیز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ عدم مدیریت صحیح پسماند و مسائل عدیده زیست‌محیطی که به سبب آن برای مردم ایجاد شد یکی از بزرگترین مشکلاتی است که اکثر شهرهای شمالی کشور از جمله استان گیلان با آن مواجه‌ هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت:‌ تعدادی از نمایندگان شهرهای شمالی کشور در نامه‌ای از مقام معظم رهبری درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی جهت رفع سریع معضل پسماند این مناطق را کرده‌اند و در حال حاضر منتظر پاسخ و اذن ایشان در این مورد مهم هستند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در لایحه بودجه امسال حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی معضل پسماند در کشور اختصاص پیدا کرده است و امیدواریم با ورود سرمایه‌گذاران بخش‌ خصوصی به این حیطه جهت ایجاد تأسیسات تولید برق از پسماند شاهد رفع این مشکل به بهترین نحو ممکن باشیم

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس عنوان کرد:‌ البته رطوبت بالای موجود در استان‌های شمالی از جمله گیلان یکی از موانع جدی برای استقرار تأسیسات تولید برق از پسماند هستند اما با این وجود ۶ سرمایه‌گذار بخش خصوصی تاکنون درخواست همکاری داشته و تمایل خود را در این بخش اعلام کرده‌اند.

خسته‌بند به روند احیای تالاب انزلی نیز اشاره کرد و گفت:‌ به‌زودی جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور،‌ رئیس سازمان محیط‌زیست کشور و رئیس دبیرخانه مناطق آزاد برگزار خواهد شد تا بحث ورود منطقه آزاد انزلی برای سرمایه‌گذاری و احیای تالاب انزلی مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ابراز داشت:‌ منطقه آزاد انزلی با توجه به منابع مالی خوبی که در اختیار دارد باید بر اساس استانداردهای تعیین شده و طبق نقطه نظرات سازمان محیط‌زیست عملیات مربوط به احیای تالاب بین‌المللی انزلی و سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری آن را به انجام برساند.

وی ظرفیت‌های بندرانزلی در تجارت و صید و صیادی را برشمرد و افزود:‌ این منطقه از دیرباز در حوزه‌های صید و صیادی،‌ ورزش قهرمانی و صنعت گردشگری دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای درکشور بوده است و امیدواریم با نقش‌آفرینی سازمان منطقه آزاد انزلی این جایگاه هرچه بیشتر ارتقاء یابد.

خسته‌بند به موضوع منابع آبی شهرستان بندرانزلی نیز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ با وجود اینکه استان گیلان نیز همانند سایر مناطق کشور با مشکل کمبود آب مواجه است اما شهرستان بندرانزلی به خاطر ویژگی‌های خاص اقلیمی خود امسال در این زمینه مشکل چندانی نخواهد داشت.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت:‌ با توجه به تجربه‌ سال ۸۰ و ایجاد تأسیسات و زیرساخت‌های مناسب در کنار لایروبی انهار و آب‌بندان‌های موجود در شهرستان بندرانزلی که در آن سال‌ها نسبت به انجام آن اقدام شد هم‌اکنون مشکل چندانی در آبرسانی به کشاورزان منطقه وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت:‌ احداث کانال‌های بتنی به جای کانال‌های مستهلک و فاقد کیفیت لازم جهت انتقال آب از تالاب انزلی به اراضی کشاورزی منطقه علاوه بر حل مشکل کم‌آبی زمان دسترسی و انتقال آب به کشاورزان شالیکار را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش داده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه