همه چیز درباره چسب استخوان ۳۰۰ ثانیه ای

با تولید چسبی خاص برای اتصال بخش های آسیب دیده استخوان های بدن انسان، می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک استفاده از پیچ و صفحات فلزی آزاردهنده برای این کار به پایان برسد.

همه چیز درباره چسب استخوان ۳۰۰ ثانیه ای

به گزارش۸دی ،استفاده از انواعی از صمغ های چسبان توسط دندان پزشکان برای ترمیم دندان های آسیب دیده امری کم و بیش متداول است. اما بعد از جراحی استخوان های آسیب دیده از صفحات فلزی و پیچ برای اتصال آنها به یکدیگر استفاده می شود.

کشف جدید پژوهشگران سوئدی در موسسه کی تی اچ می تواند این روند را متوقف کند. آنها از تولید نوعی چسب زیستی سازگار با بدن انسان خبر داده اند که می تواند استخوان های مرطوب را با قدرت بالا به یکدیگر بچسباند. کل فرایند چسباندن استخوان های آسیب دیده از این طریق تنها ۵ دقیقه طول می کشد.

این چسب بر روی یک فیبر خاص قرار گرفته و به استخوان های آسیب دیده چسبانده می شود و در نهایت بخش های شکسته شده استخوان به خوبی به یکدیگر می چسبند. قدرت این چسب ۵۵ درصد بیشتر از چسب های متداول در دندانپزشکی است.

استفاده آزمایشی از این روش فعلا در جریان است و یک شرکت نوپا به نام بیومدیکال بوندینگ در تلاش برای تجاری سازی آن در آینده نزدیک است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه