ممنوعیت تبلیغات آنتی‌ویروس کاسپرسکی در توییتر

شبکه اجتماعی توییتر تبلیغات شرکت کاسپرسکی – توسعه و ارائه دهنده نرم افزارهای آنتی ویروس را برروی پلت‌فرم خود ممنوع اعلام کرد.

ممنوعیت تبلیغات آنتی‌ویروس کاسپرسکی در توییتر

به گزارشهشت دی،به نقل از اسپوتنیک نیوز، شبکه اجتماعی توییتر به تازگی اعلام کرده است که شرکت کاسپرسکی روسیه حق ندارد از این پس برروی پلت‌فرم توییتر هیچ گونه تبلیغاتی داشته باشد.

شرکت کاسپرسکی روسی که به خاطر توسعه و ارائه نرم‌افزارهای آنتی ویروس رایانه‌ای در جهان مشهور و معروف شده است، حالا از توییتر درخواست کرده که درباره علت این اقدام خود توضیح دهد.

اوژن کاسپرسکی، به‌عنوان مدیرعامل و موسس این شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری بر این باور است که فشارهای دولت ایالات متحده آمریکا مبنی بر اتهام جاسوسی نرم افزارهای آنتی ویروس ارائه شده توسط شرکت روسی کاسپرسکی که گفته می‌شد اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی را رصد و جاسوسی می‌کرده و امنیت سایبری زیرساخت‌های این کشور را به مخاطره می‌انداخته، علت ممنوعیت تبلیغات این شرکت در پلت‌فرم‌های توییتر شده است. وی در ادامه تاکید کرده است که این شبکه اجتماعی باید درباره این تصمیم توضیح دهد.

وی معتقد است که تصمیمی که توییتر در قبال شرکت کاسپرسکی و نرم افزارهایش اتخاذ کرده است، برخلاف آزادی بیان، اندیشه و انتخاب است.

پس از آنکه سازمان امنیت ملی در کشور ایلات متحده آمریکا پس از تحقیق و بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسید که نرم‌افزارهای آنتی ویروس کاسپرسکی از کاربران آمریکایی جاسوسی می‌کرده، تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی را از استفاده از این نرم‌افزارها منع کرد.

در سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی بود که اعلام شده نرم‌افزار امنیتی کاسپراسکی اطلاعات میلیون‌ها کاربر و رایانه در آمریکا را به سرقت برده و از آن پس نیز این شرکت روسی، در معرض آماج حملات آمریکایی‌ها قرار گرفته است. هرچند که شرکت کاسپرسکی بلافاصله پس از اطلاع از آن، مشکل بوجود آمده را برطرف کرد، اما همچنان به جاسوسی و همکاری با دولت روسیه متهم می‌شود.

بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند یکی از دلایلی که احتمال عمدی بودن جاسوسی نرم‌افزارهای کاسپرسکی را تقویت بخشید، همکاری اوژن کاسپرسکی، به‌عنوان مهندس با پلیس اطلاعات شوروی سابق است.

شرکت کاسپرسکی از سال ۱۹۹۱ میلادی در زمینه امنیت سایبری و رایانه فعالیت می‌کند و محصولات و آنتی‌ویروس‌های کاسپرسکی را تولید می‌کند که از شهرتی جهانی برخوردار است. این شرکت روسی با داشتن ۳۳۰۰ نفر کارمند، تقریبا بیش از ۶۲۰ میلیون دلار در سال درآمد دارد اما پس از ممنوعیت استفاده کاربران آمریکایی از آن و اتهام زنی‌های جاسوسی، درآمدهای جهانی این شرکت روسی در منطقه شمال آمریکا ۵ تا ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه