عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :

گیلان در اولویت ساخت مراکز جامع درمان سرطان است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم دولت در احداث تعدادی از مراکز جامعه درمان سرطان در کشور گفت: اگر بنا بر احداث تعدادی از مراکز درمان جامع سرطان در کشور باشد گیلان در اولویت ساخت چنین مراکزی است.

گیلان در اولویت ساخت مراکز جامع درمان سرطان است

به گزارش هشت دی،منوچهر جمالی  در رشت با اشاره به آمار بالای سرطان در گیلان اظهار کرد: خود مراقبتی و دوری از زندگی ماشینی منجر می‌شود انسان کمتر دچار سرطان شود.

وی با اشاره به استفاده بیش‌ازاندازه جوامع از سیستم‌های الکترونیکی نظیر موبایل و تبلت‌ها افزود: متأسفانه روزبه‌روز استفاده از سیستم‌های الکترونیکی بیش‌ازپیش می‌شود و این استفاده در کنار عدم تحرکی مشکلاتی را برای انسان ازجمله سرطان‌ها را پدید می‌آورد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیماری‌های سخت نه‌تنها در گیلان بلکه در سایر استان‌ها نیز در حال افزایش است گفت: مراکزی هستند که بیماران سخت العلاج را در گیلان مورد درمان خود قرار می‌دهند اما در مواقعی نیز مشاهده‌شده که بیماران برای مداوا به مرکز کشور یعنی تهران مراجعه می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم دولت در ایجاد و احداث ۱۴۰ مرکز درمان سرطان در کشور خاطرنشان کرد: در رشت تعدادی از مراکز نظیر بیمارستان دولتی رازی درمان سرطان‌ها را انجام می‌دهند اما اگر بنا بر احداث مرکز تخصصی درمان سرطان در کشور باشد گیلان در اولویت ساخت این‌چنین مراکز است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه احداث مرکز جامع درمان سرطان در گیلان ضرورت دارد تصریح کرد: در کنار کادر درمانی متخصص و متبحری که در گیلان در حوزه انکولوژی به فعالیت می‌پردازند ایجاد مراکز درمان جامع سرطان در استان بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه