شبکه تولید و واردات محصولات دخانی قابل رهگیری است

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات از امکان رصد کامل شبکه تولید و واردات محصولات دخانی از آبان‌ماه سال‌جاری خبر داد.

شبکه تولید و واردات محصولات دخانی قابل رهگیری است

به گزارش هشت دی،علی‌اصغر رمزی  اظهار کرد: براساس سامانه‌ای بر خط از ابتدای آبان‌ماه سال‌جاری تمامی شبکه تولید و واردات محصولات دخانی قابل رصد و رهگیری است. مسأله‌ای که براساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مدنظر قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه سه مرحله از بهره‌برداری سامانه جامع تجارت به سرانجام رسیده و دو مرحله از آن به‌منظور بهره‌برداری کامل باقی مانده است، اظهار کرد: ثبت سفارش و واردات تنها از طریق سامانه با شناسه کالا، ثبت تولید توسط تولید‌کنندگان سیگار و نقل و انتقال از تولید‌کننده به توزیع‌کننده کشوری سه مرحله‌ای است که تاکنون در ارتباط با این سامانه به مرحله اجرا در آمده و تنها دو مرحله مربوط
به ورود توزیع‌کنندگان استانی و ورود خرده فروشان در راستای بهره‌برداری کامل این سامانه باقی مانده است.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات گفت:  فروش سیگار به صورت نخی به افراد دارای کمتر از ۱۸ سال ممنوع است اما متأسفانه این قانون در مقاطع زمانی مختلف با روندهای گوناگونی اجرایی شده و همین مسأله موجب شده تا سیاست واحد و پیگیرانه‌ای در این رابطه وجود نداشته باشد.
رمزی ادامه داد: براین اساس فروش سیگار به صورت نخی و نیز فروش سیگار به افراد زیر
۱۸ سال ممنوع است، چرا که موجب اشاعه مصرف سیگار بویژه در قشر نوجوان و جوان می‌شود.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه