عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد رشت :

بازگرداندن بحران و کسب منافع هدف تجاوز نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش به خاک سوریه بود

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد رشت با محکوم خواندن اقدام وحشیانه آمریکا به سوریه گفت: بازگرداندن بحران و کسب منافع هدف تجاوز نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش به خاک سوریه بود.

بازگرداندن بحران و کسب منافع هدف تجاوز نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش به خاک سوریه بود

به گزارش هشت دی،عمران علیزاده  در رشت با اشاره به حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه محکوم دانستن آن ازنظر حقوق بین‌الملل اظهار کرد: حمله سه کشور عضو سازمان ملل به یک کشور عضو آن چون بدون مجوز سازمان ملل بوده یک تجاوز آشکار و کاملاً محکوم است.

وی با اشاره به حمله شیمیایی صورت گرفته در سوریه افزود: کشورهای عضو دائم و غیر دائم چندین روز است که در حال بازرسی حمله شیمیایی سوریه هستند و به‌صورت مستمر بررسی می‌شوند تا علت مقصر اصلی شناخته شود اما آمریکا باهم پیمانانش به سوریه حمله‌ور شده‌اند درحالی‌که هنوز مقصر اصلی شناخته‌نشده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد رشت با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد خاک سوریه دست دولت سوریه و مقاومت است و همین امر دلیلی برای حمله روز گذشته است گفت: نیروهای غربی از ابتدای تجاوز به سوریه تا حمله چندشب گذشته تقریباً هیچ‌چیزی را بدست نیاورده‌اند و با حمله‌های وحشیانه در تلاش هستند تا مجدداً سوریه را بحرانی و خود را وارد جنگ سوریه کنند.

کارشناس علوم سیاسی و روابط بین‌الملل افزود: آمریکا در تلاش است تا با کشاندن جنگ در سوریه امتیازاتی را از مسیر مذاکره برای خود و متحدانش به دست بیاورد.

علیزاده با اشاره به نقش آل سعود در جنگ‌افروزی‌های سوریه تصریح کرد: پادشاه عربستان اخیراً به سه کشور متجاوز به سوریه سفر داشته و آن‌ها ترغیب به حمله نظامی سوریه با پرداخت هزینه کامل کرده است و این در حالی هست که رژیم صهیونیستی نیز در این رابطه به‌صورت کامل کمک اطلاعاتی به آمریکا کرده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه