اجرای طرح ملی نذر حجاب «فردوس» در رشت/ تعویض چادر کهنه با چادر نو

مسئول فروشگاه ثمین رشت با اشاره به اجرای طرح ملی نذر حجاب با عنوان «فردوس» در رشت، گفت: در این طرح بانوان می‌توانند چادرهای کهنه را برای ما بیاورند و چادر نو با نصف قیمت دریافت کنند.

اجرای طرح ملی نذر حجاب «فردوس» در رشت/ تعویض چادر کهنه با چادر نو

به گزارش ۸دی، سیده سمیه جوادی، مسئول فروشگاه ثمین رشت اظهار کرد: برای نخستین بار در استان گیلان طرح فردوس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از عصر پنج‌شنبه (۲۳فروردین) آغاز شده است، افزود: طرح فردوس زیر نظر و حمایت بنیاد مد لباس، صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور، جبهه فرهنگی عفاف و حجاب و نیروهای مقاومت بسیج و بسیاری از سازمان‌های فرهنگی مذهبی است.

مسئول فروشگاه ثمین رشت با بیان اینکه این طرح به صورت مستقیم زیر نظر سردار فضلی، رئیس بسیج کل کشور است، گفت: هدف از این طرح اجرای یک کار خیریه برای تبلیغ کارهای فرهنگی و مذهبی است.

جوادی با بیان اینکه این طرح از نظر اقتصادی سود بسیار کمی برای فروشندگان دارد، تصریح کرد: هدف از این طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در کشور است و اینکه همه مردم قدرت خرید بهترین نوع چادر را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان می‌توانند چادر کهنه خود اعم از پاره، سوخته و یا هر مشکل دیگری که داشته باشد را به فروشگاه ارائه و با پرداخت ۵۹ هزار تومان پول نقد، یک چادر نو تحویل بگیرند.

مسئول فروشگاه ثمین رشت با بیان اینکه چادرها در سه مدل مختلف است، اظهار کرد: پارچه قواره‌ای، مدل  خبرنگاری و دانشجویی در این طرح ارائه می‌شود.

جوادی با بیان اینکه قرار است اینگونه طرح‌ها را گسترش دهیم، افزود: بانوان سرپرست خانوار مشارکت کننده در این طرح، چادرهای کهنه را ترمیم کرده و  برای خانواده‌های فقیر و نیازمند ارسال می‌کنند.

وی در ادامه گفت: بانوان مذکور از چادرهای کهنه برای دوخت چادر کودک، روبند، پوشیه، ساق دست، یقه، آستین و .. استفاده می‌کنند تا هم یک کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار شود و هم زنجیره ایی از کار خیر و مذهبی را گسترش دهیم.

مسئول فروشگاه ثمین رشت تصریح کرد: نمایندگی هفتاد و نهم طرح فردوس در استان گیلان را فروشگاه ثمین بر عهده دارد و سراسر این استان را پوشش می‌دهد.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه