کارشناس مذهبی در گفتگو با 8دی:

بعثت رسول اکرم تحولی است که انسان را به سوی هدایت و کمال رهنمون می کند

کارشناس مذهبی با بیان اینکه بعثت رسول اکرم تحولی است که انسان را به سوی هدایت و کمال رهنمون می کند، گفت: قرآن از این عید به عنوان یک نعمت بزرگ الهی برای مسلمانان یاد کرده است.

بعثت رسول اکرم تحولی است که انسان را به سوی هدایت و کمال رهنمون می کند

حجت‌الاسلام حسن پویا در گفتگو با خبرنگار ۸دی در مورد منزلت عید مبعث، اظهار کرد:  قرآن از این عید به عنوان یک نعمت بزرگ الهی برای مسلمانان یاد کرده است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم آمده است که شما در لبه پرتگاه آتش بودید و خداوند به وسیله پیامبر اکرم از جهل، بت‌پرستی، خرافه پرستی و… نجاتتان داد، گفت: عید مبعث یک تحول است، تحولی که انسان را به سوی هدایت و کمال رهنمون می‌شود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در این روز معمولاً اعمال خاصی توصیه شده است که باید انجام شود. مثلاً مسلمانان می‌توانند با خواندن دعاها و زیارت‌های مختلف اعمال این روز را به جا آورند اما این‌ها اعمال ظاهری این عید بزرگ هستند، امّا اصل این است که در این روز تلاش کنیم تا هر چه بیشتر از رذیلت‌هایمان کم کنیم و بر فضائلمان بیافزاییم.

حجتدالاسلام پویا تأکید کرد: حضرت محمد (ص) خودشان فرموده‌اند که من برای افزودن بر مکارم اخلاق شما آمده‌ام بنابراین باید تلاش کنیم که در این ماه و در این روز که ریزش رحمت الهی جریان دارد از فرصت استفاده کنیم و به کمال برسیم.

وی خاطرنشان کرد: باید عید مبعث را به عنوان نقطه عطف و تحولی برای خودمان در نظر بگیریم و در راستای تغییرات درونی‌مان گام برداریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه