عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی :

افراط‌وتفریط‌ها در برجام ایران را از دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز عقب راند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراط‌وتفریط‌ها در برجام ایران را از دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز نیز عقب رانده گفت: برگشت سریع به سطح مطلوب هسته‌ای مطرح‌شده از سوی مسئولان کشور شعار است.

افراط‌وتفریط‌ها در برجام ایران را از دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز عقب راند

به گزارش هشت دی،اسدالله عباسی  در رشت، با اشاره به صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران اظهار کرد: فناوری هسته‌ای در ایران در نیروگاه هسته‌ای و کاربری‌های پزشکی و کشاورزی مورداستفاده قرارگرفته است.

وی با اشاره به‌جایگزینی سوخت هسته‌ای به‌جای فسیلی در کشورهای توسعه‌یافته افزود: اکنون در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته برای گرما، سرما و روشنایی و سایر انرژی‌های روزمره از سوخت هسته‌ای استفاده می‌شود، حق ایران نیز استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مبهوت شدن دنیا از دستیابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای توسط دانشمندان جوان ایرانی تصریح کرد: پس از دستیابی ایران به غنی‌سازی ۲۰ درصدی انرژی هسته‌ای توسعه‌های بسیار زیادی در فناوری‌های نانو دارو و امثال آن به دست آمد و باعث شد تا نیاز ایران به خارج برای واردات کاهش پیدا کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارشکنی دشمنان ایران و انقلاب با مطرح کردن مذاکرات و برجام برای از بین بردن فناوری‌های به‌دست‌آمده در هسته‌ای بیان کرد: اگر دشمنان فناوری‌های هسته‌ای کشور را محدود و به حالت تعلیق درنمی‌آوردند اکنون ایران جز پنج کشور دنیا در تأمین نیازهای هسته‌ای بود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در خانه ملت با تاکید بر اینکه باید چرخ سانتریفیوژ های هسته‌ای در کشور مانند گذشته باقدرت بچرخد گفت: باید انرژی هسته‌ای در کشور دوباره راه‌اندازی شود و تحقیقات و دانش مربوط به آن توسعه یابد.

عباسی با بیان اینکه ایران در برجام کاملاً متعهد و پایبند به توافق بین‌المللی بوده افزود: در مقابل همه تعهدات انجام‌شده از سوی ایران دشمنان کاملاً کارشکنی کردند و به برجام پایبند نبوده‌اند.

وی با اشاره به بهانه‌تراشی‌های مداوم آمریکا و هم‌پیمانانش برای تضعیف همه‌جانبه ایران بیان کرد: ایران ثابت کرده که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست درحالی‌که کشورهای عضو در برجام دارای سلاح هسته‌ای هستند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عقب‌افتادگی و خسارت جبران‌ناپذیری ایران در برجام تصریح کرد: ایران در برجام چاره‌ای جز متقاعد کردن جهان برای اثبات صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای نداشت اما افراط‌وتفریط باعث شد تا ایران حتی از هسته‌ای صلح‌آمیز نیز عقب بماند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان کشور تنها شعار برگشت سریع به نقطه مطلوب و موردنظر قبل از برچیدن تأسیسات در هسته‌ای را می‌دهند گفت: متأسفانه ایران از همه ظرفیت‌های موجود در دانشمندان و اندیشمندان هسته‌ای خود بهره نبرده درحالی‌که باید از تمام توان خود برای رسیدن به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز باید استفاده کرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه