انتخاب «جان بولتون» امید اسرائیل برای لغو برجام را بیشتر کرد

روزنامه هاآرتص نوشت که اسرائیل امیدوار است با انتخاب شدن جان بولتون به سمت مشاور امنیت ملی آمریکا، توافق هسته‌ای ایران لغو شده و بتواند نیروهای تحت حمایت تهران را از جنوب سوریه عقب براند.

انتخاب «جان بولتون» امید اسرائیل برای لغو برجام را بیشتر کرد

به گزارش هشت دی،روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی به بررسی انتخاب «جان بولتون»‌ به سمت مشاور امنیت ملی آمریکا پرداخته و نوشت با این اتفاق، امیدهای اسرائیل برای لغو توافق هسته‌ای ایران بیشترشده است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به مواضع تند بولتون آمده است که انتخاب او نشان می‌دهد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در تاریخ ۱۲ می از برجام خارج شود.

هاآرتص با بیان اینکه درپی این اتفاق، فشارهای بیشتری به ایران نسبت به زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» وارد خواهد شد، نوشت: «زیرا اقتصاد ایران بعد از تعلیق تحریم‌ها، به حالت قبل خود بازنگشته است».

در ادامه این یادداشت آمده است که اسرائیل این وضعیت را فرصتی برای گرفتن امتیاز بیشتر از ایران در مذاکرات مجدد بر سر توافق هسته‌ای از طریق تهدید آمریکا به تحریم‌های بیشتر یا اقدام نظامی، می‌داند.

این روزنامه نوشت که اسرائیل نه تنها امیدوار است بتواند توافق وین را اصلاح کند بلکه می‌تواند امتیازهایی نیز در عقب راندن نیروهای تحت حمایت ایران از جنوب سوریه و مرزهای فلسطین اشغالی به دست بیاورد.

ترامپ بامداد جمعه «هربرت ریموند مک‌مستر» را از سمتش به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید برکنار و «جان بولتون»، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل را به عنوان جانشین او منصوب کرد. بولتون سومین مشاور امنیت ملی ترامپ خواهد بود. ترامپ، بعد از استعفای مایکل فلین، مک‌مستر را به جای او انتخاب کرده بود.

«بولتون» یکی از ضدایرانی‌های نومحافظه‌کار در آمریکا است که از صریح‌ترین مخالفان توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به شمار می‌رود. او بارها در مصاحبه‌ها و نوشته‌های مختلف از اینکه راهبرد ترامپ درباره برجام تحت تأثیر مواضع تیلرسون و مک‌مستر قرار گرفته گلایه کرده بود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه