شهادت رزمنده لشت نشایی در عملیات والفجر ۹

شهید حمزه زینعلی در یک بهمن ۱۳۴۴ در روستای توچاه بخش لشت نشاء رشت دیده به جهان گشود و در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۴ براثر اصابت ترکش خمپاره دشمن در عملیات والفجر ۹ دعوت حق را لبیک گفت.

شهادت رزمنده لشت نشایی در عملیات والفجر ۹

به گزارش هشت دی،شهید حمزه زینعلی در یکم بهمن‌ماه ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در روستای توچاه بخش لشت نشاء کلان‌شهر رشت دیده به جهان گشود.

وی دوران کودکی را زیر سایه پدر و مادر مهربان خود با شادی و نشاط سپری کرد و تا پایان مقطع ابتدایی ادامه تحصیل داد، اما به علت مشکلات مالی خانواده موفق به ادامه تحصیل نشد.

او پس از ترک تحصیل، کمک‌کار پدر امر کشاورزی شد و به‌تدریج به کار نجاری در کنار کار کشاورزی روی آورد تا هم‌شغلی مناسب و هم کمک‌خرجی برای خانواده باشد.

حمزه دارای روحیه‌ای بسیار شاد، آرام، مهربان و خانواده‌دوست بود و به انجام فرایض دینی اهمیت خاصی قائل بود و در کمک‌رسانی به همسایگان، افراد بی‌بضاعت و نیازمند نیز مستعد بود.

وی در اعیاد مذهبی و مراسم‌ها در پایگاه مسجد برای خدمت به عزاداران حسینی (ع) تلاشی مضاعف می‌کرد و در دوران دفاع مقدس باوجودی که به سن سربازی نرسیده بود اما دفاع از دین، میهن و اطاعت از سخنان امام خمینی (ره) را بر خود وظیفه دانست و از طریق بسیج به مناطق نبرد حق علیه باطل شتافت.

 او در سه مرحله به مناطق نبرد با دشمنان اعزام شد و در سال ۱۳۶۳ تحت عنوان سرباز وظیفه به منطقه سلیمانیه اعزام و حدود یک سال مردانه از کیان امت اسلامی به دفاع پرداخت و در دوران سربازی در عملیات والفجر نه شرکت داشت.

شهید حمزه زینعلی سرانجام در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۴ درحالی‌که در پست دیده‌بانی مشغول انجام‌وظیفه بود براثر اصابت ترکش خمپاره دشمن دعوت حق را لبیک گفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از ۱۲ روز، تشییع و در مزار شهدای توچاه لشت نشاء به خاک سپرده شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه