بادوام‌ترین برند هارددیسک را به فراموشی بسپارید

علاقه‌مندان به سخت افزار هارد دیسک‌های «هیتاچی» یا همان HGST را غالباً برای پایایی بالایشان می‌شناسند اما در یک خبر بد، به زودی این برند با «وسترن دیجیتال» (Western Digital) ادغام خواهد شد.

به گزارش ۸دی، همان‌طور که می‌دانید، وسترن دیجیتال مالک HGST است، حالا این کمپانی تصمیم به کنار گذاشتن این برند گرفته است. اولین قربانی این تغییر، هارد دیسک مخصوص دیتا سنتر HGST Ultrastar 7K8 است که از این پس تحت مدل WD Ultrastar DC HC320 عرضه می‌شود. به گفته مدیر بخش هارد دیسک HGST، با این تغییر تمامی محصولات این برند تحت برند وسترن دیجیتال عرضه می‌شوند و در نهایت این برند کنار گذاشته خواهد شد. اگر خبرها را دنبال کرده باشید، طی چند سال اخیر وسترن دیجیتال تحولات بزرگی را تجربه کرده و چندین برند بزرگ را به زیر مجموعه خود در آورده است.

بخش وسایل ذخیره سازی هیتاچی یا همان HGST در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد که خود حاصل ادغام بخش هارد دیسک IBM و هیتاچی بود. در سال ۲۰۱۲ وسترن دیجیتال HGST را تصاحب خود درآورد اما این برند را حفظ کرد. در سال ۲۰۱۵ وسترن دیجیتال Sandisk را هم خریداری کرد و احتمالاً این برند نیز دست کم در بخش محصولات تجاری و سازمانی ناپدید خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه