ادامه سریال تعیین دستمزد ۹۷

امسال جلسات تعیین مزد به دلیل اختلاف بین کارگران و کارفرمایان طولانی‌تر از سال‌های گذشته شده است.

ادامه سریال تعیین دستمزد ۹۷

به گزارش ۸دی، سرانجام بعد از برگزاری چندین نشست شرکای اجتماعی به منظور تعیین دستمزد ۹۷ کارگران طی چند روز گذشته با حضور شرکای اجتماعی و به ریاست علی ربیعی همچنان دستمزد تعیین نشده است.

 

در حالی که وزیر کار به عنوان رئیس شورای عالی کار و مسئول تنظیم روابط کار طی چند روز گذشته تلاش کرد تا نظرات کارفرمایان و کارگران را به هم نزدیک کند اما بازهم شب گذشته جلسه شورای عالی کار بدون خروجی پایان یافت و ماجرای تعیین مزد ۹۷ نسبت به سال‌های گذشته طولانی‌تر شد.

دلیل اصلی طولانی‌شدن جلسات تعیین دستمزد ۹۷ کارگران این است که کارگران تأکید بر جبران فاصله ایجاد شده بین حداقل مزد تا هزینه معیشت طی سالیان گذشته دارند اما نمایندگان کارفرمایی معتقدند با توجه به رکود حاکم بر بنگاه‌های تولیدی امکان افزایش یکباره دستمزد در شرایط فعلی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، جلسات شورای عالی کار امروز و امشب به منظور تعیین دستمزد ۹۷ کارگران ادامه دارد. در حال حاضر خبرهای رسیده حاکی از این است که نمایندگان کارگران در شورای عالی کار تا ساعاتی دیگر باید در وزارت کار حضور یابند.

به عبارتی می‌توان گفت نمایندگان کارگران به وزارت کار فراخوانده شدند تا باز هم در جلسه‌ای به صورت مشترک با دولت برای افزایش دستمزد چانه‌زنی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه