مسکو: انگلیس چیزی را مخفی می کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس خطاب به روسیه عنوان کرد که لندن رفتاری متشنج دارد و در حال پنهان کردن چیزی است.

مسکو: انگلیس چیزی را مخفی می کند
به گزارش ۸دی، ماریا زاخارووا این مطلب را در واکنش به اظهار نظر چند ساعت پیش گوین ولیامسون وزیر دفاع انگلیس عنوان کرد.
وزیر دفاع انگلیس گفته بود روسیه بهتر است به جای پاسخ دادن به لندن، «کنار بکشد و ساکت بماند».
ترزا می نخست وزیر انگلیس دیروز اعلام کرد که اخراج دیپلمات های روس را به عنوان تدبیر متقابل در پاسخ به مسمومیت سرگئی اسکریپال در نظر گرفته است.
ترزا می همچنین اعلام کرده است که هیچ یک از مقام های دولتی و سلطنتی انگلیس برای مشاهده مسابقات جام جهانی به روسیه نخواهند رفت و مسئولان روسی برگزاری جام جهانی هم در واکنش به مواضع نخست وزیر انگلیس تصریح کردند که ‘با نیامدن مقامات انگلیسی به جام جهانی هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد’ .
سرگئی لاوروف امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری ریانوواستی و در پاسخ به این سوال که، آیا مسکو در پاسخ به اخراج ۲۳ دیپلمات روس از انگلیس اقدامی را انجام خواهد داد، گفت: به زودی تصمیماتی در این زمینه اتخاذ می شود.
رسانه های روسی همچنین امروز صبح تیتر زدند که دیپلمات های انگلیس از روسیه اخراج می شوند.
زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه ساعاتی پیش در کنفرانس خبری هفتگی خود پیش از اظهارات تند وزیر دفاع انگلیس اظهار داشت: روسیه امیدوار به آغاز مذاکرات با انگلیس بر سر موضوع اسکریپال است.
وی همچنین افزود: مسکو در حال تدوین برنامه ای برای پاسخ به اقدامات اخیر لندن است.
سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روسیه که در بریتانیا زندگی می‌کرد، هفته گذشته به همراه دخترش، بیهوش روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبوری پیدا شد.
براساس ادعای رسانه های انگلیسی، حال هر دو وخیم است و پلیسی که اولین بار آنها را پیدا کرد نیز در بیمارستان بستری است.
اسکریپال ۶۶ سال داشت و سال ۲۰۱۰ میلادی در یک تبادل جاسوسی میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد؛ در آن معاوضه، مسکو چهار جاسوس خود را با ۱۰ جاسوس آمریکا مبادله کرد.
وی پیشتر مامور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال ۲۰۰۶ میلادی به ۱۳ سال حبس در مسکو محکوم شد؛ او متهم بود که هویت جاسوسان روس در اروپا را به سازمان جاسوسی ‌ام.ای.۶ می دهد.
لندن مدعی است که مسکو وی را مسموم کرده است. این در حالی است که برخی از تحلیل گران با مبهم خواندن این ادعا اذعان کرده اند که مسمومیت اسکریپال می تواند از سوی هر سازمان جاسوسی دیگر اروپایی از جمله انگلیس اتفاق افتاده باشد.

منبع: شفقنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه