سانسوریای رنگی گیاهی جذاب برای عید + عکس

سانسوریای رنگی گیاهی است دارای ریزوم از خانواده لاله ، گیاهی برگ زینتی است و تنوع زیادی در اندازه برگ و رنگ برگ در این گیاه وجود دارد.

سانسوریای رنگی گیاهی جذاب برای عید + عکس
به گزارش ۸دی،،سانسوریای رنگی (نیزه آفریقایی) که به عنوان یک گیاه زینتی پرورش داده می شود بومی آنگولا بوده و در چند سال گذشته رشد چشمگیری در میان علاقه مندان گیاهان آپارتمانی پیدا کرده است. در این مطلب درباره نگهداری سانسوریای رنگی توضیحاتی ارائه می کنیم.سانسوریای رنگی
چگونه از سانسوریای رنگی مراقبت کنم
این روزها در بازار ایران شاهد کاکتوس سانسوریایی هستیم که نوک آنها رنگی هستند، معمولاً به رنگ های قرمز، آبی، زرد، نارنجی، مشکی، سفید، سبز و سایر رنگ ها در نگاه اول به نظر می رسد که این رنگ طبیعی گیاه می باشد ولی این تنها رنگ مصنوعی مخصوصی است که برای زیبایی و فروش بیشتر با دستگاه مخصوص زده شده است. خاصیت این رنگ به گونه ای که با بزرگ شدن گیاه رشد می کنند و به اصطلاح کش میاد. قیمت سانسوریا رنگی در بازار متفاوت است و به اندازه آن ان بستگی دارد. اکثر این سانسوریا رنگی ها وارداتی هستند و از کشورهایی مانند هلند از طریق مرز ترکیه و عراق به صورت قاچاق وارد کشور می شود. این نوع سانسوریا در واقع همان سانسوریا نیزه ای یا سانسوریا لوله ای (نیزه آفریقایی) است که رنگ شده است. نام علمی سانسوریا رنگی Sansevieria Cylindrica می باشد .
معرفی گیاه سانسوریا
سانسوریا دارای گونه های کوتاه و بلند می باشد. این گیاه نسبت به شرایط نامساعد محیطی مقاوم بوده و در نقاط مختلف منزل می توان آن را نگهداری کرد. این گیاه همچنین دارای گلی است که به رنگ ترکیبی سبز و سفید در بخش میانی گیاه می روید البته گل آن جذابیت خاصی ندارد اما معطر است .
سانسوریا گیاهی است دارای ریزوم از خانواده لاله ، گیاهی برگ زینتی است و تنوع زیادی در اندازه برگ و رنگ برگ در این گیاه وجود دارد. برگ ها در سانسوریا ضخیم، مستقیم، سخت و شمشیر مانند می باشد. نوع ابلق آن محبوبیت بیشتری دارد .
ساقه در این گیاه وجود ندارد و برگ ها مستقیم از سطح خاک خارج می شود. ولی دارای ساقه زیرزمینی بنام ریزوم می باشد که برگ ها مستقیماً از رویی این ساقه های زیرزمینی خارجج می شود و برای تکثیر از آنها استفاده می شود .
آبیاری : این گیاه مانند سایر ساکولنت ها و کاکتوس ها به بی آبی مقاوم است و در فصل رشد به هفته ای یک بار آبیاری نیاز دارد. در فاصله بین دو آبیاری باید اجازه دهید خاک گلدان کامل خشک شود .
خاک : خاک سبک با زهکش مناسب با ترکیبی از ماسه و پیت ماس و کوکوپیت مناسب این گیاه می باشد .
کوددهی : در فصل رشد می توان از کودهای npk ازت پایین هر ماه یک بار استفاده کرد .
تکثیر سانسوریا رنگی : تکثیر از طریق برگ، بذر و پاجوش می باشد .
نور : سانسوریا رنگی به نور زیاد البته فیلتر شده نیاز دارد. در اثر کمبود نور ساقه های آن باریک و کم رنگ می شود .
بیماری ها : سانسوریا رنگی بسیار مساعد پوسیدگی ریشه می باشد که در آبیاری آن باید بسیار دقت کنید. کف گلدان حتماً سوراخ هایی برای خروج آب داشته باشد . همچنین بیماری های قارچی این گیاه را مورد حمله قرار می دهند که می توان از قارچ کش های مانکوزب و کاربندازیم استفاده کرد. از نشانه های بیماری های قارچی زرد شدن ساقه ها و برگ ها پوسیدگی ریشه و تغییر رنگ در ساقه و بدنه گیاه می باشد .

منبع: بهداشت نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه