کشاورز گیلانی که در دفاع از انقلاب در مریوان به شهادت رسید

شهیدی که از زندگی نسبتاً متوسطی در روستا برخوردار بود داوطلبانه از طریق بسیج راهی میادین نبرد غرب کشور شد و در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۶۲ براثر بمب باران دشمنان بعثی در منطقه مریوان به شهادت رسید.

کشاورز گیلانی که در دفاع از انقلاب در مریوان به شهادت رسید

به گزارش هشت دی، شهید اسدالله شیرسوار در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۲۳ در خانواده‌ای کشاورز و مسلمان در روستای جیلدان لشت نشاء دیده به جهان گشود.

وی دوران کودکی خود را در کنار پدر و مادر و تنها خواهرش سپری کرد و به دلیل مشکلات عدیده آن زمان ازجمله نبود مدرسه در روستا موفق به تحصیل نشد.

او از کودکی دوشادوش پدر در کار کشاورزی کمک می‌کرد و در سال ۱۳۴۱ تشکیل خانواده داد و بااینکه روستای محل زندگی‌اش از کمترین امکانات رفاهی محروم بود اما او باهمت و کار و کوشش مضاعف و فروش محصولات کشاورزی و دام وطیور از زندگی نسبتاً متوسطی در روستا برخوردار بود.

اسدالله ازنظر خصوصیات اخلاقی فردی باایمان، خوش‌اخلاق و مهربان نسبت به‌تمامی اطرافیان بود و در کارهای خانه نیز خانواده را یاری و از عصبانیت پرهیز می‌کرد.

او به انجام واجبات بسیار مقید و حتی مداومت و استمرار به مستحبات داشت و به مسئله حجاب نیز بسیار اهمیت می‌داد و عشق و علاقه زیادی به انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) داشت.

 وی در دوران جنگ تحمیلی باوجودی که فرزندش در جبهه‌های نبرد به سر می‌برد و خود در منزل کار و مشغله زیادی داشت اما بر خود تکلیف دانست که باید به ندای رهبر و امامش لبیک گوید و داوطلبانه از طریق بسیج سپاه راهی میادین نبرد غرب کشور شود.

 شهید اسدالله شیر سوار سرانجام در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۶۲ براثر بمب باران دشمنان بعثی در منطقه مریوان به مقام رفیع شهادت رسید و پیکر سوخته شهید توسط فرزندش به پشت جبهه انتقال و پس از تشییع باشکوه در روستای جیلدان لشت نشاء به خاک سپرده شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه