نتانیاهو بار دیگر بازجویی می شود

پلیس رژیم صهیونیستی شنبه شب از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم خواسته است تا به زودی تاریخی را برای بازجویی درخصوص پرونده «۴۰۰۰» و اتهامات مربوط به شرکت موسوم به «بزک» تعیین کند.

نتانیاهو بار دیگر بازجویی می شود

به گزارش هشت دی، به گزارش روزنامه فرا منطقه ای «الشرق الاوسط» چاپ لندن، پلیس رژیم صهیونیستی ضمن بیان این که بازجویی نتانیاهو در این پرونده، برای نخستین بار صورت می گیرد، اما اعلام کرد که آنها در نظر دارند ابتدا به شهادت نتانیاهو گوش دهند.
در همین حال پیش می بینی می شود، «گلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونسیتی که پیشتر وزیر ارتباطات این رژیم بوده است، در این پرونده گزارش خود را به پلیس ارائه دهد.
گلعاد تا پیش از تعیین «شلومو فیلبر» از سوی نتانیاهو به عنوان مدیر کل وزارت ارتباطات و توقف تمامی اصلاحات از سوی نخست وزیر اسرائیل، رهبری اصلاحات در این وزارت خانه را با هدف کاهش قیمت ها و شکسته شدن احتکار شرکت بزک برعهده داشته است.
فیلبر که به تازگی بازداشت شده است، اطلاعات مهمی از روابط پنهان نتانیاهو با مالک شرکت بزک که خود صاحب امتیاز پایگاه خبری «واللا» است، ارائه کرده است.
نتانیاهو در این پرونده متهم است که میلیون ها دلار تسهیلات مالی در اختیار «شاؤول الویچ» مالک این شرکت قرار داده است تا پایگاه خبری واللا رسانه زیر نظر این شرکت از نخست وزیر و خانواده اش حمایت رسانه ای کند.
فیلبر که در برابر بازرسان قضایی حاضر شده است در این باره اعتراف کرد:«مرا به این مقام رساندند تا پیاده نظام بازی آنها باشم».
پلیس رژیم صهیونیستی همچنین از فیلبر خواسته است که در پرونده های «۱۰۰۰» و «۲۰۰۰» که در آن نتانیاهو متهم است، نیز با آنان همکاری کند.
نخستین پرونده فساد نتانیاهو دریافت هدیه از بازرگانان است که به ‘پرونده ۱۰۰۰’ معروف شد، دومین مورد آن نیز پرونده موسوم به ۲۰۰۰ است که نخست وزیر رژیم اشغالگر طی چند مورد گفت وگو با ‘ارنون موزس’ صاحب امتیاز روزنامه «یدیعوت آحارانوت» از وی خواسته بود در قبال اعمال محدودیت نتانیاهو بر فعالیت روزنامه اسرائیل هیوم (اسرائیل امروز) رقیب آن روزنامه، پوششی مطلوب از وی و خانواده اش ارائه دهد.
نتانیاهو نخستین مقام رژیم صهیونیستی نیست که متهم به پرونده فساد می شود، پیش از آن «ایهود اولمرت» نخست وزیر پیشین این رژیم در سال ۲۰۱۴ به جرم ارتشاء محکوم شد و «آریل شارون» نیز در دوران نخست وزیری به اتهام دریافت رشوه و تخلفات مالی تحت بازجویی قرار گرفته بود.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه