عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

چالش در طرح تحول سلامت باعث آسیب به مردم می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در حال حاضر داروخانه‌ها، پیمانکارها، بیمارستان‌ها از بیمه‌ها مطالبه دارند گفت: این مطالبات فشار روی سیستم بهداشت و ‌درمان بوده و اگر در طرح تحول نظام سلامت چالشی ایجاد شود مردم آسیب می‌بینند و این آسیب متوجه نظام خواهد شد.

چالش در طرح تحول سلامت باعث آسیب به مردم می‌شود

به گزارشهشت دی، منوچهر جمالی  در نشست خبری بابیان اینکه اعتبارات بخش بهداشت، درمان و سلامت کشور بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان است اظهار کرد: کشور آمریکا و ژاپن به ترتیب حدود ۱۸ و ۲۸ برابر ایران برای بهداشت، درمان و سلامت کشورشان اعتبار گذاشته‌اند.

 وی با اشاره به اینکه اکثر کشورها اعتبار بیشتری نسبت به ایران برای بهداشت، درمان و سلامت در نظر می‌گیرند افزود: خیلی از افراد در داخل کشور فکر می‌کنند این مقدار از اعتبار برای بهداشت و درمان زیاد است درحالی‌که این‌طور نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات باید ساماندهی و درجاهایی که لازم است درست هزینه شود و اگر بستر لازم برای اجرای قانون فراهم باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 جمالی با تاکید بر اینکه از اعتبار مختصر این بخش باید بهتر استفاده کرد تصریح کرد: اگر به موضوعات پزشک خانواده، سیستم ارجاع، راهنماهای بالینی و پرونده الکترونیکی پرداخته شود می‌توان جلوی هزینه‌های بسیاری را در این بخش گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قوانین مقررات جاری طرح تعرفه خدمات پرستاری قابل‌اجرا نبوده و به همین دلیل کنار گذاشته شد.

جمالی بابیان اینکه تعرفه گذاری خدمات پرستاری به‌خوبی باید انجام شود افزود: توزیع پرستاران در بخش‌های مختلف باید بر اساس عملکردشان و ارزش‌گذاری کارهایشان صورت بگیرد و حتی قانون بهره بری کاری پرستاران باید به‌خوبی انجام بگیرد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر داروخانه‌ها، پیمانکارها، بیمارستان‌ها از بیمه‌ها مطالبه دارند اظهار کرد: این مطالبات فشار بر روی سیستم بهداشت و ‌درمان بوده و اگر در طرح تحول نظام سلامت چالشی ایجاد شود مردم آسیب می‌بینند که این آسیب متوجه نظام نیز خواهد شد.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این طرح باید به‌خوبی ادامه پیدا کند گفت: داروخانه‌ها برای دریافت مطالباتشان مشکل‌دارند اما در کمیسیون تلفیق برای داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی مبالغی در نظر گرفته شد که تا حدود قابل‌توجه ای مشکلاتشان حل می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه