مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

زندگینامه شهید «بابک نوری» به کتاب تبدیل می شود

نوری با بیان اینکه شهدا با اعتقاد قلبی بی نظیر پای در این عرصه گذاشتند، گفت: زندگینامه شهید «بابک نوری» توسط اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان به کتاب تبدیل می شود.

به گزارش۸دی، هادی نوری، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان گیلان امروز، ۲۱ بهمن در دیدار با خانواده جوان ترین شهید گیلانی مدافع حرم شهید «بابک نوری»، با بیان اینکه شهدا با اعتقاد قلبی بی نظیر پای در این عرصه گذاشتند، خاطرنشان کرد: شهید بابک نوری به عنوان جوان ترین شهید مدافع حرم پس از گذشت سال های طولانی از دفاع مقدس بار دیگر دریچه ای متفاوت نسبت به تصور برخی که دچار شک و تردید در ویژگی های جوانان دوران دفاع مقدس و اکنون داشتند، پدید آورد.

وی اضافه کرد: این شهید جوان با وجود اینکه انقلاب و حوادث پس از آن را تجربه نکرده بود، با این ذهنیت پاک وارد عرصه نبرد با تکفیری ها شد و موضوع شهادت در کشور را دگرگون کرد.

این مقام مسئول، از شهید بابک نوری به عنوان افتخار گیلانیان یاد کرد و گفت: گیلانیان همواره به شهید نوری افتخار خواهند کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، الگوسازی این شهدا برای جامعه را افتخار توصیف کرد و متذکر شد: تصمیم گیری این جوانان غیور در لحظات سخت و دشوار وجه تمایز آنها با افراد عادی است.

نوری، همچنین گردآوری خاطرات این شهید در قالب یک کتاب و به تصویر کشیدن این خاطرات در قالب مستند را تاثیرگزار دانست و از آمادگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این خصوص خبر داد و عنوان کرد: زندگینامه شهید نوری توسط اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان به کتاب تبدیل می شود.

پدر شهید بابک نوری نیز در این دیدار، با ذکر خاطراتی درخصوص فرزند شهیدش از وی به عنوان جوانی شاد، مومن و انقلابی یاد کرد و گفت: اگر خانواده شهید نوری، «بابک» را به خود اختصاص دهد به جامعه جفا کرده است.

وی با استقبال از پیشنهاد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مبنی بر گردآوری خاطرات این شهید از وی قدردانی کرد.

شهید بابک نوری هریس متولد ۲۱ مهر سال ۷۱ در شهر رشت، کوچکترین عضو خانواده و دانشجوی ارشد حقوق در دانشگاه تهران بود که پس از اعزام به سوریه در آبان ۹۶ در منطقه بوکمال به فیض شهادت نائل آمد.

منبع: ایکنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه