دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان

همایش “پیشکسوتان انقلاب اسلامی” با حضور “روحانی” در رشت برگزار می‌شود

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به لزوم آشنایی نسل جوان با مفاخر و شخصیت‌های انقلابی گفت: همایش تجلیل از پیشکسوتان انقلاب اسلامی در رشت برگزار می‌شود.

همایش “پیشکسوتان انقلاب اسلامی” با حضور “روحانی” در رشت برگزار می‌شود
به گزارش۸دی، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی از برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان انقلاب اسلامی در گیلان خبر داد و اظهار داشت:‌ این همایش با عنوان “خاطرات ترک خورده” ساعت ۱۸:۳۰ روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ماه در سالن شرکت مخابرات استان گیلان در رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی نسل جوانان با مفاخر انقلابی گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل هویتی یک جامعه، آشنایی افراد به‌ویژه نسل جوان با مشاهیر، چهره‌های شاخص و شخصیت‌های نمونه اخلاقی و اجتماعی است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان تصریح کرد: زنده نگهداشتن یاد و خاطره بزرگمردان انقلابی و انتقال روحیه انقلابی به نسل‌های دیگر موجب تمدن‌سازی و حفظ استقلال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی می شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان ابراز داشت: اگر هر کدام از این چهره‌های انقلابی بی‌نظیر همچون میرزا کوچک جنگلی در کشورهای دیگر حضور داشتند با سرمایه گذاری‌های کلان فرهنگی آن‌ها را به‌عنوان یک الگوی جهانی مطرح می‌کردند.

مهدوی با بیان اینکه بسیاری از چهره‌های انقلابی غریبانه زیستند و مظلومانه به شهادت رسیدند افزود: شهدایی همچون میرزا کوچک جنگلی اگر متعلق به دیگر استان‌های کشور بود ابعاد زندگی او برای مردم بیشتر تبیین می‌شد و به‌عنوان الگو مطرح  وقدردانی می‌شد.

وی به شهید انصاری که تنها استاندار شهید کشور است اشاره کرد و عنوان کرد: در سایه غفلت مبلغان و دستگاه‌های و نهادهای فرهنگی بسیاری از ابعاد زندگی درخشان این شهید در فضای ابری فرهنگ وسیاست استان گیلان برای نسل جوان و نوجوان ناشناخته مانده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان افزود: دادستان شهید ابوالحسن کریمی و آیت الله سید علی میر عبدالعظیمی یار و یاور شهید نواب صفوی از جمله مواردی هستند که همچنان در خاطره‌ها و برگزاری بزرگداشت‌ها با مظلومیت مواجه هستند.

وی درباره انگیزه اصلی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان برای برگزاری این همایش بیان داشت: غربت و مظلومیت‌ این شخصیت‌ها و مجاهدان بزرگ انقلابی موجب برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان گیلان انقلاب اسلامی در گیلان شد.

مهدوی درباره دیگر برنامه‌های این همایش ابراز داشت: برگزاری مراسم تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان انقلاب اسلامی استان گیلان و رونمایی از کتاب” فرهنگ‌نامه علمای مجاهد گیلان” اثر  موسسه رنگ ایمان از جمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به تقدیر از فعالان موسسه رنگ ایمان در این همایش بیان داشت: در این همایش سعی شده از تعدادی از طلبه‌های جوانی که به رصد و شناسایی و معرفی عناصر و افراد موثر انقلابی استان گیلان در تاریخ معاصر اهتمام ورزیده‌اند تقدیر و تشکر ویژه‌ای به‌عمل آید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه