استقلال قهرمانی پرسپولیس را امضا می‌کند؟/کی‌روش منتظر نتایج برانکو!

پرسپولیس تا امتیاز قهرمانی به تعداد مسابقاتی فاصله دارد که باید تا پایان سال ۱۳۹۶ در لیگ برتر رودرروی رقبای خود برگزار کند و سپس با خیال آسوده خود را برای تعطیلات نوروزی مهیا بسازد.

استقلال قهرمانی پرسپولیس را امضا می‌کند؟/کی‌روش منتظر نتایج برانکو!

به گزارش هشت دی، با نگاهی به مسابقات پیش روی تیم صدرنشین لیگ برتر می توان گفت پرسپولیسی که تا هفته بیست و دوم لیگ برتر توانسته امتیازات خوبی در این دوره از مسابقات لیگ برتر جمع آوری کند در صورت تداوم بردهایش می تواند تا پیش از ورود به سال جدید، تکلیف خودش را با قهرمانی روشن کرده و با فکر آسوده به دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا و اردوهای تیم ملی فکر کند.

البته پرسپولیس بین برگزاری این مسابقات تا پایان اسفند ماه سال جاری باید با رقبای آسیایی اش هم رودررو شود و از این حیث کاری نسبتا دشوار پیش رو دارد. ولی این تیم پیشتر با تداخل مسابقات اینچنینی هم توانسته کنار بیاید. هر چند که در گیرودار برگزاری مسابقات جام حذفی و دیدارهای عقب افتاده لیگ برتر در یک مصاف ۱۲۰ دقیقه ای نتیجه را به صنعت نفت واگذار کرد تا از راهیابی به دیدار نیمه نهایی باز بماند.

در همین رابطه بخوانید:

با این همه مروری بر دیدارهای پیش روی این تیم شرایط پرسپولیس تا پایان سال جاری را بهتر برای طرفدارانش مشخص خواهد کرد.

صنعت نفت آبادان؛ ۱۸ بهمن

حریفی که در دیدار دور رفت با دو گل مغلوب پرسپولیس شده ولی انتقام سختی در جام حذفی از پرسپولیس گرفت. با این همه پرسپولیس برای رسیدن به امتیاز ۶۰ تا پایان سال ۹۶ حتما باید این تیم را هم از پیش رو بردارد. صنعت نفتی ها پس از شکست به استقلال به شدت دنبال تلافی حذف از جام حذفی از یکی دیگر از تیم های پایتخت هستند هرچند که برانکو هم ثابت کرده در دیدارهای نود دقیقه ای یا این تیم را شکست می دهد یا به صنعت نفت نمی بازد.

پرسپولیس با شکست سپاهان گام بزرگی برای قهرمانی زودهنگام برداشت

استقلال خوزستان؛ ۵ اسفند

مصاف بعدی پرسپولیس با استقلال خوزستان در خطر سقوط است. هرچند که پرسپولیس باید پس از صنعت نفت با دو تیم نسف قرشی و السد قطر هم در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا دیدار کند اما قطعا نگاه عمیقی هم به این دیدار ماقبل دربی خواهد داشت. در دور رفت، مسابقه دو تیم با نتیجه ۱-۳ به سود پرسپولیس به پایان رسید و برانکو ثابت کرده روش بردن تیم هایی که آبی می پوشند را به خوبی بلد است!

استقلال تهران؛ ۱۰ اسفند

دربی بزرگ پایتخت و ایران آخرین مصاف پرسپولیس در لیگ برتر تا قبل از فرارسیدن سال جدید خواهد بود. تیمی که تا پایان هفته بیست و دوم ۵۱ امتیازی است در صورت کسب هر ۹ امتیاز موجود در ۳ بازی این طرف سال ۹۶ به شماره ۶۰ در جدول رده بندی خواهد رسید تا قهرمانی اش را تقریبا و تلویحاً مسجل کند. مسابقه ای که قطعا برای هیچ یک از دو تیم آسان نیست اما انگیزه های پرسپولیس در آن می تواند به مراتب بیشتر باشد چرا که قطعا در سرنوشت قهرمانی اش در لیگ هفدهم مؤثر خواهد بود. در واقع با این فرض که پرسپولیس هر دو بازی قبلی اش را تا پیش از دربی برگشت برده باشداستقلال می تواند نقشی مهم در سرنوشت قهرمانی این تیم و رسیدن به عدد ۶۰ در ستون امتیازات جدول رده بندی لیگ برتر بازی کند.

دربی دور رفت لیگ هفدهم با تک گل علی علیپور به پایان رسید

لیگ قهرمانان آسیا؛ ۲۴ بهمن و ۱ و ۱۴ و ۲۲ اسفند

پرسپولیس پس از برگزاری هفته بیست و سوم و دیدار با صنعت نفت باید ۲۴ بهمن در تهران با تیم نسف قرشی دیدار کند. این تیم با این مسابقه رسما دیدارهای لیگ قهرمانانش در فصل ۲۰۱۸ را آغاز خواهد کرد. پس از آن نیز باید بلافاصله عازم قطر شده و خود را برای رویارویی اول اسفند با تیم السد و یارانژاوی و پورعلی گنجی مهیا کند.

بعد از بازگشت به تهران و برگزاری دو دیدار در پایتخت مقابل استقلال های خوزستان و تهران، دیدار پایانی دور رفت لیگ قهرمانان از راه می رسد و الوصل امارات در تهران میهمان پرسپولیس خواهد بود. بلافاصله پس از این مصاف در تاریخ ۱۴ اسفند، پرسپولیس باید عازم سفر شده و دیدار برگشت مقابل همین تیم را در تاریخ ۲۲ اسفند برگزار کند. قطعا کسب ۳ برد و ۹ امتیاز از این ۴ دیدار یا دو پیروزی و دو تساوی و ۸ امتیاز در این مسابقات می تواند تکلیف صعود پرسپولیس به دور دوم لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا را نیز روشن کند.

*کی روش منتظر نتایج برانکو!

قطعا با روشن شدن تکلیف قهرمانی پرسپولیس در این ۴ دیدار باقیمانده خیال کی روش و ملی پوشان این تیم برای حضور راحت تر در اردوهای تیم ملی را نیز راحت خواهد کرد. در واقع در همان روزهایی که برانکو می خواهد رزومه کاری خودش را پربارتر کند در حال راحت کردن خیال کارلوس کی‌روش و تیم ملی بابت حضور بی دغدغه ملی پوشان پرسپولیس در اردوی تیم مرد پرتغالی هم هست.

مسابقات تشریفاتی و پنجره بسته نقل و انتقالات!

با مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس در پایان اسفند ماه این تیم می تواند دیدارهای فروردین و اردیبهشت خود را هم تشریفاتی برگزار کرده و با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی اش (اگر تا آن زمان باز نشده باشد) بیشتر برای متقاعد کردن بازیکنان بدون قرارداد وقت صرف کند و مذاکرات بهتری برای حفط آنها تدارک ببیند هرچند که کار دشواری پیش روی مدیران باشگاه در این ارتباط است!

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه