ایتالیا هر ۱۲ دقیقه یک بار می لرزد

مراکز لرزه نگاری در ایتالیا با ثبت بیش از ۴۴ هزار زمین لرزه در سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کردند که این کشور در هر ۱۲ دقیقه یک بار لرزیده است .

ایتالیا هر ۱۲ دقیقه یک بار می لرزد

به گزارش ۸دی، تارنمای روزنامه ‘لاستمپا’ روز سه شنبه با استناد به آمار موسسه ملی ژئوفیزیک و آتشفشان شناسی نوشت: در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۴۴ هزار زمین لرزه در ایتالیا به ثبت رسید که به عبارتی برابر با ۱۲۰ مورد در روز، ۵ مورد در هر ساعت و یک مورد در هر ۱۲ دقیقه است.
بیش از ۹۰ درصد از این زمین لرزه ها در ایتالیا ضعیف و زیاد محسوس نبود و نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی (بیش از ۵۳ هزار مورد زمین لرزه ) نیز کمتر بود.
تا قبل از سال ۲۰۱۲ هرگز بیش از ۳۰ هزار مورد زمین لرزه در سال در ایتالیا به ثبت نرسیده بود و کمترین میزان زمین لرزه ها مربوط به سال ۲۰۱۵ می شود زمانیکه تنها حدود ۱۵ هزار مورد ثبت شد.
بیش از دو سوم زمین لرزه ها برابر با ۳۷ هزار مورد در ایتالیای مرکزی به ثبت رسید. مواردی که از اگوست سال ۲۰۱۶ از شهرهای اماتریچه، اکومولی و ارکواتا دل ترونتو آغاز شد . در اغاز سال ۲۰۱۷ این موارد ازسرگرفته شده و ۴ زمین لرزه ۵ و ۵.۵ ریشتری در عرض چند ساعت بوقوع پیوست. در این منطقه مرکزی ایتالیا روزانه ۱۵۰ مورد زمین لرزه به ثبت رسید و در ماه های بعدی به ۱۰۰ و سپس به ۵۰ مورد کاهش یافت.
در سال ۲۰۱۷ تمام ایتالیا به غیر از جزیره ساردنیا از حرکت پوسته زمین به لرزه درآمد. در مجموع اکثر زمین لرزه ها در ایتالیا ‘میکرو زمین لرزه’ محسوب می شوند یعنی لرزش هایی که زیر حد تشخیص به شمار می روند. به عبارتی می توان گفت که قدرت اغلب آنها زیر دو ریشتر و تنها ۵ زمین لرزه بالای ۵ ریشتر بوقوع پیوست.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه