در گفت و گو با 8دی مطرح شد:

بهروز بقایی: وظیفه هنرمندان است که مردم را به سمت سینما و تلویزیون بکشانند

بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی نمی‌تواند جلوی استقبال مردم را از تئاتر، سینما و تلویزیون بگیرد، گفت: شاید مشکلات اقتصادی باعث شود که مردم شیر و سبزیجات نخورند، امّا باعث نمی‌شود که از هنر و هنرمند استقبال نکنند.

بهروز بقایی: وظیفه هنرمندان است که مردم را به سمت سینما و تلویزیون بکشانند

۸دی: اینکه شرایط اقتصادی این روزها به مردم فشار آورده است، چیزی نیست که نیاز به دلیل و برهان داشته باشد. به دلایل مختلف شرایط رکود بر اقتصاد کشور سایه افکنده و حوزه‌های مختلف از جمله جامعه کارگری، کارمندی، مهندسان، پزشکان و همه و همه با اثرات این رکود دست و پنجه نرم می‌کنند.

یکی از حوزه‌های مهم در هر کشوری رسانه‌ها هستند. این عرصه جایی است که نه تنها به تفریح و سلامت روح و روان مردم ارتباط دارد، بلکه با فرهنگ‌سازی برای مردم و جوانان نیز مرتبط است. بنابراین باید ببینیم در شرایط فعلی چقدر این حوزه از شرایط اقتصادی متأثر شده است.

 خبرنگار ۸دی در گفتگو با بهروز بقایی بازیگر سینما و تلویزیون که دوران نوجوانی و جوانی خود را در گیلان سپری کرده است در خصوص شرایط فعلی حوزه فرهنگی و هنری به گفتگو پرداخته است.

بهروز بقایی در خصوص استانداردهای هنری کشور، اظهار کرد: در وهله اول باید بگویم استانداردهای جهانی برای کار در حوزه هنری با آنچه در ایران است فرق می‌کند و هم اینکه نگرش ما به عنوان یک ایرانی با جهان فرق دارد ما باید به عنوان هنرمندان این کشور بهترین کارمان را ارائه دهیم.

وی افزود: به نظر من فرق نمی‌کند که شرایط مهیا هست یا نیست، استانداردها رعایت می‌شود یا خیر! مهم این است که ما وظیفه داریم کارمان را به بهترین نحو انجام دهیم.

این بازیگر ادامه داد: بالاخره هر هنرمند بضاعتی دارد و چه شرایط مهیا باشد و چه نباشد باید این بضاعت را در راستای انجام وظایفش به کار گیرد.

**شاید مشکلات اقتصادی باعث شود  مردم شیر و سبزیجات نخورند اما باعث نمی‌شود که از هنر و هنرمند استقبال نکنند

بقایی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی همیشه بوده و خواهد بود، گفت: گاهی مشکلات زیاد است و گاهی کم امّا زندگی چیزی نیست که روی طاقچه عادت از یاد من و تو برود بنابراین باید زندگی کرد و تلاش.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی نمی‌تواند جلوی استقبال مردم را از تئاتر، سینما و تلویزیون بگیرد چون غذای فرهنگی با غذای بدن فرق می‌کند، افزود: شاید مشکلات اقتصادی باعث شود که مردم شیر و سبزیجات نخورند، امّا باعث نمی‌شود که از هنر و هنرمند استقبال نکنند.

وی با بیان اینکه این وظیفه ماست که تلاش کنیم مردم را به سمت تئاتر، تلویزیون و سینما بکشانیم، خاطرنشان کرد: نباید فکر کنیم چون مردم نمی‌آیند ما هم بی خیال آن‌ها شویم بلکه باید برای بهبود اوضاع تلاش کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
جواد
الف-مرحله شکل گیری ایده تا خلاقیت در سینمای کشور دچار سکته است. ب - فارغ‌التحصیلان بیشتر آموزش های تکنیک سینما را گذرانده اند.اما دانش سینما نسبت به شناخت محتوایی کم است. ج - بحران در قصه نویسی مشکل اصلی سینمایی است. د - یکی از مشکلات سلبریتی بازی درسینمای کشوراست. ه - کشورما ؛کشورانقلابی ست،سینمای ایران در بخش محتوایی اطلاعات خود را در حوزه دیرین گونه ها افزایش بدهند.
در حاشیه