آشفتگی در بازار تخم‌مرغ

قیمت تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر درحالی با روند صعودی مواجه شده که قیمت مصرف‌کننده هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی بدون بسته‌بندی از ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان مصوب در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران، به ۲۰ هزارتومان در برخی از واحدهای خرده فروشی رسیده است.

آشفتگی در بازار تخم‌مرغ

به گزارش ۸دی به نقل از اقتصاد ایران، شیوع آنفلوآنزای مرغی و کاهش تولید به دلیل معدوم شدن مرغ‌ها در مرغداری‌های برخی استان‌ها از جمله تهران، البرز، قزوین و آذربایجان، دلیل کاهش عرضه تخم‌مرغ در بازارعنوان شده است.

در عین حال رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران پیش‌بینی کرده اگر این بیماری کنترل نشود و روند معدوم‌سازی مرغ تخم‌گذار همچنان ادامه یابد، قیمت تخم‌مرغ بازهم افزایش خواهد داشت. در همین حال با وجود ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ به خارج از کشور قیمت‌ها پایین نیامده و دبیر ستاد تنظیم بازار از صدور مجوز واردات ۲۰ هزار تن تخم‌مرغ به کشور با تعرفه ۵ درصدی خبر داده است.

حال آنکه رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران معتقد است چنانچه بحران به وجود آمده در واحدهای مرغداری در سال جاری حل نشود و تنها با واردات سرپوشی بر مشکلات گذاشته شود، سال ۹۷ تولیدکننده‌ای باقی نخواهد ماند که مرغ و تخم‌مرغ تولید کند و قیمت‌ها از این هم بالاتر خواهد رفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه