ایران گردی؛

محبوب‌ترین تورهای تفریحی ایران کدام‌اند؟

 در چند سال اخیر کیش و قشم به دو قطب قوی گردشگری در ایران تبدیل شده‌اند. امکانات فراوان تفریحی که در این جزایر وجود دارد و سال به سال نیز پیشرفت می‌کند؛

محبوب‌ترین تورهای تفریحی ایران کدام‌اند؟

به گزارش ۸دی، در چند سال اخیر کیش و قشم به دو قطب قوی گردشگری در ایران تبدیل شده‌اند. امکانات فراوان تفریحی که در این جزایر وجود دارد و سال به سال نیز پیشرفت می‌کند؛ مردم را بیشتر جذب این مناطق می‌کند. البته یک فرق اساسی بین جزیره کیش و جزیره قشم وجود دارد که برخی از طرفداران آنها را به دو بخش تقسیم می‌کند و آن، این است که جزیره کیش امکانات تفریحی مانند ورزش های آبی و همچنین کنسرت‌ها و برنامه‌های اینچنینی بسیار زیادی دارد. در حالی که بیشتر محبوبیت جزیره قشم به خاطر مناطق  بکر و زیبای خود جزیره و اطراف آن مانند هنگام و هرمز است.

بدون شک جزیره کیش تفریحی‌ترین منطقه در ایران است و تورهای کیش، گردشگران را به سرزمینی می‌رسانند که می‌توانند در آن تفریحاتی با استانداردهای جهانی را تجربه کنند. غواصی، پاراسل، جت اسکی، اسکی روی آب، کیبل اسکی، انواع قایق‌های تندرو و بادبانی، بانجی جامپینگ، کشتی‌های تفریحی و انواع مختلفی از تفریحات آبی و گروهی، تنها بخشی از تجربیاتی‌ست که در تور کیش قابل دستیابی هستند. معمولاً هزینه این تفریحات هم به گونه‌ای‌ست که تمامی گردشگران و خانواده‌ها می‌توانند از آنها بهرمند شوند.

از این‌ها گذشته جاذبه‌های طبیعی کیش هم سهم بسیار عمده‌ای در جذب گردشگر دارند؛ سواحل مرجانی کیش، بهترین محل برای انجام ورزش‌های آبی و گشت و گذار هستند و معمولاً بشترین زمان سفر کیش را به خود اختصاص می‌دهند.

اما در مورد قشم  نکته اصلی این است که جاذبه‌های طبیعی حیرت‌آوری در این جزیره  وجود دارند که گردشگران حرفه‌ای‌تر را مجاب می‌کنند تا سالی۱ بار تور قشم را تجربه کنند. بسیاری از این جاذبه‌های طبیعی که در ایران یگانه‌اند، به شهرت جهانی دست یافته‌اند و همین موضوع سبب حضور گردشگران خارجی زیادی در جزیره عجایب هفت‌گانه می‌شود. اما کار به همین‌جا ختم نمی‌شود. مراکز خرید بزرگ قشم، یکی دیگر از ارکان اصلی جذب گردشگر به این جزیره هستند و آزاد بودن جزیره قشم از عوارض گمرکی واردات، موجب ارزان‌بودن عجیب و غریب کالاها شده است. به همین دلیل است که ایرانیان زیادی تجربه خرید از قشم را داشته‌اند و گزینه اول برای خرید در جنوب کشور، این جزیره است.

یکی از اصلی‌ترین سوال‌هایی که مردم قبل از انتخاب تورهای کیش و قشم می‌پرسند این است که بهترین زمان برای سفر به این جزایر چه زمانی است؟ آنها از گرفتار شدن در گرمای طاقت فرسای این جزیره‌ها می‌ترسند. بهترین زمان برای سفر به کیش و قشم را می‌توان اوایل بهار و اواخر پاییز و همچنین زمستان دانست. زیرا هوای این مناطق در این زمان‌ها بسیار مطبوع است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه