امام جمعه اسالم:

از رفتار برخی پیمانکاران سابق شهرداری اسالم بوی خیانت استشمام می‌شود

امام جمعه اسالم گفت: از رفتار بعضی پیمان‌کارهای سابق شهردار اسالم، بوی خیانت استشمام می‌شود. متأسفانه بعضی پیمان‌کارها در بعضی شهرها، برای این‌که پروژه‌ای را به دست بگیرند، با شورای شهر ساخت‌وپاخت می‌کنند.

از رفتار برخی پیمانکاران سابق شهرداری اسالم بوی خیانت استشمام می‌شود

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جدایی با تبریک میلاد با سعادت حضرت عیسی (ع) اظهار داشت: دوشنبه ۴ ابن ماه میلاد با سعادت حضرت عیسی مسیح، یکی از پیامبران بزرگ الهی است. این پیامبر عظیم الشان معجزات زیادی از خود نشان دادند و یکی از شخصیت‌هایی هستند که در زمان ظهور، پشت سر مولایمان آقا امام زمان (عج) نماز خواهند خواند.

وی افزود: بر خلاف تصور عزیزان مسیحی و طبق صریح آیات قرآن و روایات، حضرت مسیح به صلیب کشیده نشده بلکه خداوند او را به آسمان‌ها برده، او زنده است. او بنده خاص الهی است و خدا و پسر خدا نیست. ولادت باسعادت این کلمه‌الله را به تمام پیروان حضرتش و تمام مسلمانان، تبریک عرض می‌کنم.

خطیب نماز جمعه اسالم به سه‌شنبه پنجم دی، روز ایمنی از زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره و اظهار کرد: زلزله‌های این چند ماه گذشته آن‌هم نه در یک نقطه کشور، بلکه در نقاط زیاد کشورمان، یک هشدار جدی بر این است که، بایستی اولاً در ساخت‌وساز، ایمنی ساختمان‌ها در مقابل زلزله و حتی سایر حوادث، حرف اول را بزند. ثانیاً دولت بایستی نهایت بهره‌برداری را از تکنولوژی جدید ایمنی در برابر زلزله را داشته باشد. ثالثاً: بدون تعارف دولت باید برای زلزله آن‌هم در زمستان، آمادگی کامل داشته باشد. سفارش ساخت هزاران کانتینر یا خانه‌های پیش‌ساخته، از مهم‌ترین کارهاست. رابعاً: شهرداری‌ها حتی در ساخت خیابان‌ها بایستی زلزله را در نظر بگیرد.

جدائی با بیان اینکه الآن اگر در تهران، خدای‌نکرده، زلزله هفت ریشتری بیاید به خاطر ساختمان‌های بلند، تمام خیابان‌ها و کوچه بسته خواهد شد و عملاً امکان امدادرسانی به صفر خواهد رسید گفت: من از ملت بزرگ، شریف و مؤمن ایران اسلامی می‌خواهم که جهت مصونیت از بلاها، دعا کنند و اگر بتوانند در این روزهایی که روزها کوتاه است، سه روز روزه بگیرند، عالی می‌شود.

جدائی با بیان اینکه سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، وارد فصل آخر خود شد افزود: مردم مؤمن و شریف ایران، هم چنان در انتظار، تحقق وعده‌هایی هستند که به آن‌ها، داده شده است. بنابر فرمایش امام راحل س، رفع وابستگی کشور در جنگ اقتصادی با کفر، تکلیف همگانی است. در این مسیر مهم و اساسی، دولت باید مبارزه با قاچاق کالا را، در اولویت‌های اصلی قرار دهد. تردیدی نیست که قاچاق کالا، به اقتصاد کشور ضربه می‌زند چون هم ارز از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: هم تولید داخلی، نابود می‌شود، هم بیکاری گسترش می‌یابد و هم از اشتغال، جلوگیری می‌کند. قاچاق کالا، یک معضل و بیماری بزرگی است که گویا قرار نیست کسی متولی مبارزه با آن باشد. بخوربخورها و بده بستان‌ها در این عرصه زیاد است ولی اگر مسئولین مربوطه، قصد خدمت به کشور را داشته باشند، به فکر بستن بار خود نباشند، به‌راحتی می‌توانند جلوی قاچاق کالا را بگیرند. البته نقش مردم را هم نباید ندیده گرفت. مردم هم باید از نظر فرهنگی به حدی از رشد رسیده باشند که کالای خارجی نخرند.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه مردم هم باید سعی کنند، استفاده از کالای داخلی را در اولویت خودشان قرار بدهند حتی اگر کالای داخلی گران‌تر باشد و حتی اگر کیفیت اش هم، کمی پایین‌تر باشد ادامه داد: البته تولیدکننده‌های ما بایستی، کیفیت تولیدهای داخلی را به شدت بالا ببرند تا کم‌کم استفاده از کالاهای ایرانی و حتی تعصب نسب به کالاهای داخلی در میان مردم ما، تبدیل به فرهنگ شود و به‌صورت عرق ملی دربیاد.

جدائی افزود: من لازم می‌دانم به یک نکته کلیدی هم اشاره کنم و آن این است که دشمنان نظام مقدس ما، بیکار ننشسته‌اند هر روز طرح و برنامه‌ای را اجرا می‌کنند. تردیدی نیست که آن‌ها در پست‌های کلیدی، حساس، خصوصاً مراکز اقتصادی، فرهنگی نفوذ کرده‌اند و قصد براندازی نظام مقدس ما را دارند. اخیراً یکی از دوستان وارد تشکیلات شرکت پنبه ریز کشور شده و خبرهای وحشتناکی را بیان می‌کردند. یکی از فسادهای اینها در بازاریابی این است که گویا عمداً، زن‌های متأهل و مردهای مجرد را با هم قرار می‌دهند برای به لجن کشیدن خانواده‌ها امیدوارم صحت نداشته باشد.

خطیب جمعه اسالم ادامه داد: نکته مهم دیگری که حائز اهمیت است آینه که یکی از پروژه‌های دشمنان انقلاب، نا امید کردن مردم است. نباید فراموش کنیم که کشور ما از بعد از انقلاب در مسیر پیشرفت گام برداشته و امروز در خیلی از زمینه‌ها، در جهان حرف اول را می‌زند. نباید به خاطر چند مورد اختلاس و خیانت، کل نظام را زیر سؤال برد. انتقادهای ما هم برای تذکر و حساس کردن و اصلاح امور است. الآن در مورد گرانی بنزین، نگرانی شدیدی در بین مردم ایجاد شده، دولت باید مراقب باشد هر طرحی که اجرا می‌کند مبارزه با فقر و بیکاری و مبارزه با فساد اقتصادی و تبعیض را در اولویت قرار بدهد.

وی با بیان اینکه دولت محترم یقین بداند با گران شدن بنزین، موج جدید و شدیدی از گرانی در کشور راه خواهد افتاد که کمر بسیاری از خانواده‌های کم‌درآمد را خواهد شکست ادامه داد: در مورد حذف یارانه‌ها هم دولت دقت کند. سابقاً دیدیم که یک سری از خانواده‌های متوسط و کم‌درآمد یارانه‌شان حذف شد ولی کسی که ماشین سانتافه و دو ماشین دیگر داشت، یارانه‌اش حذف نشده بود.

امام جمعه اسالم در پایان خطبه‌های این هفته بخش اسالم به اتفاقات اخیر در شهرداری اسالم اشاره و اظهار کرد: در این مدت کوتاهی که شهردار جدید اسالم، روی کار آمدند، کارهای مهم و خوبی انجام داده‌اند. قرائن نشان می‌دهد که شهردار برای کارجهادی آمده و قصدش خدمت و تحول عمرانی در شهر اسالم است. البته در کشور ما، هر کس بخواهد کارهای بزرگ و جهادی انجام دهد معمولاً مافیاهایی هستند که جلوی او سد می‌شوند. حسابرسی دقیق شهردار اسالم، نشان می‌دهد او برای خوردن و بردن نیامده است و واقعاً می‌خواهد انضباط مالی را در شهرداری ایجاد کند. اگر شهردار نیت اش خالص نبود، اگر شهردار نیت خدمت نداشت، یقیناً اجازه حسابرسی دقیق را نمی‌داد. بنده هم از حسابرسی دقیق اسناد و فاکتورها، حمایت می‌کنم. از آقای شهردار می‌خواهم که به کارشان ادامه بدهند و بدانند که مردم پشتیبانشان هستند. از شورای محترم شهر هم می‌خواهم همراه شهردار باشند و از ایشان حمایت کنند من نمی‌دانم چرا بعضی‌ها بخاطر حسابرسی به دست‌وپا افتاده‌اند. من نمی‌دانم چرا بعضی‌ها با شگردهای مختلف، مثل تهدید چوب لای چرخ می‌گذارند و نمی‌خواهند اسناد مالی، شفاف‌سازی شود.

وی با بیان اینکه من از روز اول که طرح‌های عمران و آبادانی ام را ارائه می‌دادم متوجه شدم که در شهر اسالم، دست‌هایی در کار است که اجازه نمی‌دهد، اسالم پیشرفت کند افزود: جوانان غیور اسالم، فرهیختگان اسالم، در مقابل کسانی که مانع پیشرفت شهرشان بشوند، شجاعانه خواهند ایستاد. من از مسئولین شهرستانی و استانی می‌خواهم بدون کم‌ترین مسامحه‌کاری و مستلزم گذشت زمان کردن واقعیت‌ها، حقایق را شفاف به مردم بگویند. از شهردار جوان اسالم می‌خواهم که تا می‌تواند از پیمانکارهای سابق، استفاده نکند. از رفتار بعضی پیمان‌کارهای سابق، بوی خیانت استشمام می‌شود. متأسفانه شنیده‌ام که بعضی پیمان‌کارها در بعضی شهرها، برای این‌که پروژه‌ای را به دست بگیرند، در درجه اول، با شورای شهر ساخت‌وپاخت می‌کنند. بعضی پیمان‌کارها هم از بس پروژه‌ها را کنتراتی برداشتند، دیگر اوستا شدند و حتی گاهی مورد لطف مسئولین استانی هم قرار دارند. از بعضی دوستان ذی‌نفوذ و صاحب‌نظر هم می‌خواهم که، با بصیرت عمل کنند و نظر بدهند و موضع بگیرند. تشخیص بنده این است که امروز باید هم ما از شهردار جوان و دغدغه مند و پرتلاش حمایت کنیم.

جدائی با تأکید بر اینکه نباید پشت شهردار را خالی کنیم ادامه داد: امروز مقابل شهردار ایستادن خلاف درایت و بصیرت است. من صریحاً اعلام می‌کنم تا زمانی که شهردار، خوب کار کند، درست کار کند، اهل ریسک و اهل مبارزه با فساد اداری باشد، پشتش خواهم ایستاد. ولی اگر ذره‌ای خلاف این‌ها باشد، با ایشان همراهی نخواهم کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه