فریدونی عضو شورای شهر رحیم‌آباد:

از تودیع و معارفه شهردار رحیم‌آباد جلوگیری شد / اقدامات عجیب رئیس شورای شهر رحیم‌آباد

عضو شورای شهر رحیم آباد گفت: شورا وظیفه دارد به حکم دیوان تمکین کند اگر نکند شورای شهر مرتکب تخلف دوم می‌شود.

از تودیع و معارفه شهردار رحیم‌آباد جلوگیری شد / اقدامات عجیب رئیس شورای شهر رحیم‌آباد

به گزارش ۸دی، امیر فریدونی عضو شورای شهر رحیم آباد در خصوص شایعات جابجایی شهردار فعلی این شهر به خبرنگار ما گفت: رئیس شورای شهر رحیم‌آباد در ابتدای امر با در دست گرفتن صورت‌جلسه اول و با به خانه بردن آن دچار تخلف شده و آقایان قربانی و نصیری هم نامه زدند به همراه صورت‌جلسه و چندین بار هم صورت‌جلسه شده است اما آقای ابراهیمی صورت‌جلسه را تحویل فرمانداری ندادند و نزد خود نگاه داشتند.

فریدونی دراین‌باره افزود: یک‌بار رئیس شورا به ما گفتند صورت‌جلسه گم شده است یک‌بار گفتند پاره شده است و یک‌بار هم گفتند آتش‌گرفته است که هیچ زمان متوجه نشدیم صورت‌جلسه بالاخره چه شد اما پس از پیگیری‌های آقایان قربانی و نصیری و پس از گذشت چند روز، رئیس شورا نامه‌ای تنظیم کردند مبنی براینکه صورت‌جلسه ارسالی به فرمانداری باطل است و کان لم یکن تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس شورا تا زمان ارسال نامه به فرمانداری نامه‌ای یا صورت‌جلسه‌ای به فرمانداری ارسال نکرده بود افزود: نامه اول انتخاب شهردار جعفری توسط نائب رئیس و با صورت‌جلسه‌ی کپی شده به فرمانداری ارسال شده بود و پس از گذشت یک ماه و چند روز آقای ابراهیمی نامه‌ای را به فرمانداری ارسال کردند و در آن، نامه قبل را که نائب رئیس ارسال نموده بود باطل خواند.

فریدونی اذعان کرد: از لحاظ قانون تا زمانی که رئیس شورا حاضر است، نائب رئیس نمی‌تواند نامه‌ای به فرمانداری ارسال نماید و بر همین اساس‌ نامه نائب رئیس مورد تأیید فرمانداری نبوده و نامه دوم هم که توسط رئیس شورا به پیرو نامه و صورت‌جلسه نائب رئیس اشاره شده رسمیت نداشته است و بنابراین هیچ نامه‌نگاری رسمی از این شورا با فرمانداری رودسر صورت نگرفته تا منتظر پاسخ آن باشیم.

عضو شورای شهر رحیم‌آباد اشاره کرد: زمانی که آقای محمدی به‌عنوان شهردار انتخاب شد رئیس شورا صورت‌جلسه را مستقیماً و بدون هماهنگی با فرماندار به استانداری برده و پس از ۲۰ روز صورت‌جلسه تازه به فرمانداری ارسال شده و این نشان از کوتاهی شورا در سلسله‌مراتب اداری است.

وی با بیان این مطلب که سخن از اختلافات سیاسی به میان آمده است افزود: اگر از لحاظ سیاسی مشکلی وجود داشت شورای کلاچای براساس سلسله‌مراتب پیش رفت و شهردار انتخابی را خدمت نماینده عالی دولت در شهرستان بردند و پس از تأیید فرماندار مراحل اداری آن طی شد و اکنون هم شهردار کلاچای بی‌هیچ مشکل قانونی بر مسند شهرداری نشسته است.

عضو شورای شهر رحیم‌آباد ادامه داد: مازیار جعفری طبق قانون از همان صورت‌جلسه اول که با ۳ عضو موافق و ۲ عضو مخالف شهردار شده بود توانست حکم دیوان عدالت را مبنی بر شهردار ماندنش بگیرد و در آن حکم شورای شهر ملزم شده تا جعفری را به ادارات ذی‌ربط به‌عنوان شهردار رحیم‌آباد معرفی کند.

فریدونی با تأکید بر اینکه رئیس شورا بنا به درخواست جعفری موظف است به فرمانداری و استانداری حکم دیوان را اعلام نماید عنوان کرد: رئیس شورا اگر نسبت به اعلام حکم دیوان اقدام نکند شورای شهر مرتکب تخلف دوم شده و قطعاً مراجع بالادستی پیگیر تخلفات شورا خواهند شد.

عضو شورای شهر رحیم‌آباد افزود: آقای ابراهیمی از ارسال نامه به مراجع ذیصلاح خودداری نموده و بنده به همراه آقای عباسی عضو شورای شهر نامه‌ای را تنظیم و خطاب به رئیس شورا درخواست نمودیم تا دستور قضایی را اجرایی کندو منتظر پاسخ وی هستیم که رونوشت آن نیز به ادارات مربوطه نیز ارسال شده است.

فریدونی اشاره کرد: نامه‌ای نیز به معاون استاندار ارسال شده و حکم دیوان نیز بپیوست آن تقدیم گردیده تا کسب تکلیف کنیم و خدای‌نکرده در وظیفه‌مان کوتاهی نکرده باشیم اما تا زمان اجرای حکم به حکم استاندار احترام می‌گذاریم و محمدی را شهردار می‌دانیم.

وی از جلوگیری استانداری نسبت به برگزاری مراسم تودیع و معارفه شهردار محمدی در روز شنبه خبر داد و گفت: قرار بر این بود در شنبه گذشته برای معرفی شهردار جدید و تجلیل از زحمات شهردار قبل برنامه‌ای تدارک دیده شود که براساس این دستور قضایی تمام کارها متوقف مانده است.

عضو شورای شهر رحیم‌آباد تأکید کرد: حرف ۴ تن از اعضای شورا یکی است و اگر رئیس شورا در همان ابتدا بر اساس قانون اقدام می‌کرد و برای ابطال صورت‌جلسه اول جلسه تشکیل می‌داد دیگر چنین مشکلاتی نداشتیم چراکه رئیس شورا به‌تنهایی نمی‌تواند نسبت به عزل یا ابطال صورت‌جلسه شورا اقدام کند.

فریدونی از مردم خواست تا به شورای شهر اعتماد داشته باشند و برای اجرای قانون یاریگر باشند و اعضای شورا را تا پایان زمان مأموریتشان همراهی کنند.

منبع: کانال امید رودسر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه