فروشگاه زنجیره‌ای جدید فرانسوی در راه ایران!

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت از تاسیس و گسترش فروشگاه زنجیره‌ای فرانسوی دکتلون خبر داد.

فروشگاه زنجیره‌ای جدید فرانسوی در راه ایران!

به گزارش ۸دی، افروز بهرامی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو درباره میزان سرمایه‌گذاری خارجی در کشور گفت: برای اینکه رشد اقتصادی ۸ درصدی را محقق کنیم سالانه ۱۸۴ میلیارد دلار سرمایه‌ نیاز داریم. ۵۴ میلیارد دلار را باید از طریق منابع خارجی از طریق فاینانس و سرمایه‌گذاری مستقیم تامین کنیم.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت در ادامه گفت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت برای اینکه رشد ۹ درصدی را محقق کنیم سالانه بیست میلیارد دلار به سرمایه گذاری خارجی نیاز داریم اعم از داخلی و خارجی از ابتدای دولت یازدهم تا امروز مجموعه ۱۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب کردیم که ۲ میلیارد دلار مربوط به دولت دوازدهم است.

افروز بهرامی در ادامه تشریح کرد: پنج گروه اول سرمایه‌پذیر ما محصولات ساخت مواد شیمیایی، وسایل نقلیه موتوری، ساخت محصولات فلزات اساسی، محصولات لاستیک و پلاستیک، محصولات و ابزار پزشکی و اپتیکی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند.

وی با بیان اینکه کشورهای سرمایه گذار به ترتیب آلمان، ایتالیا و چین بوده اند گفت: در تمام این قرارداد‌ها انتقال فناوری خارجی، انتقال دانش فنی، دسترسی بازار بین المللی، ارتقای کیفیت، همکاری بلند مدت، تکمیل زنجیره‌های تولید داخل در این قرارداد‌ها در نظر کرفته شده و ما به این ارقام نیز قانع نیستیم.

وی اضافه کرد: برای سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر نیاز است ریسک سرمایه گذاری کاهش یابد و افزایش شفافیت لازم و بانک‌ها همراهی لازم با صنعت را داشته باشند.

بهرامی در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو مبنی بر اینکه خبرهایی از تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای در هفته‌های پیش منتشر شد. صحت این اخبار را توضیح دهید، گفت: با کشورهای مختلفی نظیر کره جنوبی برای تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای صحبت کرده ایم، اما قرارداد قطعی را با فروشگاه دکلتون فرانسه به ثبت رسانده‌ایم. فروشگاه زنجیره‌ای فرانسوی دکتلون در ایران شعبه می‌زند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت در پایان گفت: این فروشگاه فرانسوی سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد دلاری در ایران انجام داده و اجناس را با برند دکلتون وارد بازار ایران می‌کند. این فروشگاه زنجیره‌ای فرانسوی بیش از ۱۳۰۰ شعبه در سراسر دنیا داشته و فعلا اجناس فرانسوی در این فروشگاه عرضه می‌شود و قرار است در بازه زمانی دو یا سه سالهاجناس ایرانی هم در این فروشگاه عرضه شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه