با این ترفند ها مثل آب خوردن لاغر شوید

تا به‌حال شنیده‌اید که کسی در لاغر شدن فرد دیگری نقش داشته باشد؟! همان‌طورکه می‌دانید، این خودتان هستید که باید تحرک داشته باشید و قدمی برای لاغرتر شدن‌ بردارید

با این ترفند ها مثل آب خوردن لاغر شوید

به گزارش۸دی اگر وقت، هزینه یا حتی انگیزه لازم برای رفتن به باشگاه و تهیه غذاهای رژیمی ندارید، هنوز هم کارهایی هست که می‌توانید بدون کمترین زحمت در منزل انجام دهید و با این استراتژی‌ها، کمی وزنتان را کاهش دهید؛ در ادامه چند راهکار آسان را به شما آموزش خواهیم داد.

جلوی تلویزیون چند کار را باهم انجام دهید

بهتر است برای صرفه‌جویی در وقت و پول به جای اینکه به باشگاه بروید، در منزل ورزش کنید؛ جلوی تلویزیون، هم سریال مورد علاقه‌تان را ببینید و هم کاهش وزن داشته باشید؛ حتی می‌توانید دستگاه تردمیل خود را جلوی تلویزیون قرار دهید و هم‌زمان با تماشای تلویزیون، بر روی تردمیل ورزش کنید.

جشنواره غذاهای مانده، به راه بیاندازید

اگر فکر می‌کنید یک فرد خسته و تنبل هستید، پیشنهاد فوق‌العاده‌ای برای‌تان داریم، یک روز در هفته را به آشپزی اختصاص دهید؛ برای مثال فقط یکشنبه‌ها آشپزی کنید و همه غذاها را داخل یخچال و فریز قرار دهید و در طول هفته، همان غذاها را بخورید.

با این کار فقط یک روز در هفته دغدغه درست کردن غذا را خواهید داشت؛ اگر می‌خواهید لاغر شوید، بهتر است تنوع بیش از حد را از غذاهای‌تان حذف کنید، میل و علاقه زیاد شما به غذا باعث اضافه وزنتان می‌شود.

زمان خرید از فروشگاه را کمتر کنید

پیش از رفتن به فروشگاه و قدم‌زدن بین قفسه‌ها، غذا بخورید. فقط مواردی که داخل لیست خرید نوشته‌اید را تهیه  و از خرید خوراکی‌هایی وسوسه‌کننده بپرهیزید.

با این کار تنها اختیاری که دارید، انتخاب برند خاصی از مواد مورد نیازتان است. برای خرید لبنیات حتماً محصولات کم‌چرب، انتخاب اول‌تان باشد؛ همچنین برای خرید برنج و پاستا به سراغ غلات کامل بروید و به جای نوشابه‌های مضر و آبمیوه‌های مصنوعی، آب و آبمیوه‌های طبیعی خریداری کنید.

لوازم آشپزی جدید بخرید

بهتر است ماهیتابه و قابلمه‌های قدیمی خود را با مدل‌های جدید بدون نیاز به روغن عوض کنید؛ با این کار، هم کالری کمتری مصرف می‌کنید و هم، زمان آماده‌سازی غذای‌تان کمتر خواهد شد.

جالب است بدانید که هر قاشق روغن زیتون دارای ۱۲۰ کالری و ۱۴ گرم چربی است؛ هر قاشق کره آب شده نیز دارای ۱۰۲ کالری و ۱۲ گرم چربی است؛ با تعویض وسایل، دیگر نیازی نیست مدت زمان طولانی صرف شستن ظرف‌های چرب غذا کنید.

بین خوردنِ هر لقمه، نفس بکشید

بهتر است در فاصله زمانی خوردن هر لقمه از غذا، یک‌بار قاشق یا چنگال‌تان را کنار بگذارید و دوباره برای لقمه بعدی آن را از داخل بشقاب بردارید؛ مطمئن باشید که با همین رفتار غذایی ساده، به سرعت لاغر خواهید شد.

سعی کنید کمی بیشتر غذای‌تان را بجوید. طبق مطالعه‌ای که در چین صورت گرفت، افرادی که هر لقمه از غذا را ۴۰ بار می‌جویدند، کالری بسیار کمتری نسبت به آنهایی که ۱۵ بار غذای‌شان را می‌جویدند، دریافت می کردند؛ همچنین با نوشیدن یک لیوان آب پیش از غذا زودتر سیر خواهید شد.

یک میان‌وعده خوشمزه بخورید

شاید باور نکنید، ولی خوردن میان‌وعده خوشمزه‌ای مانند ذرت بو داده، شما را لاغرتر خواهد کرد! طبق مطالعات صورت گرفته، افرادی که از ذرت بو داده به عنوان میان‌وعده استفاده می‌کردند، ۲۵۰ درصد غلات کامل و ۲۲ درصد فیبر بیشتری نسبت به افراد دیگر با میان‌وعده‌های پرکالری دریافت کرده و لاغرتر شده بودند.

نکته پایانی

اگر شما هم جزو افرادی هستید که اول از همه به سلامت و تناسب اندام خود توجه دارید، بهتر است با پیروی از یک برنامه ورزشی شخصی و استفاده از یک رژیم غذایی اصولی، به خواسته‌تان برسید.

ورزش‌کردن کار پیچیده‌ای نیست، از انجام آن لذت ببرید. برای شروع، روزانه فقط ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنید، این شروع خوبی برای تحرک بدنی است. ورزش، علاوه‌بر اینکه به کالری‌سوزی کمک می‌کند، باعث تنظیم ترشح هورمون‌ها، حفظ سلامت روان و ایجاد شادی و نشاط در زندگی نیز می‌شود.

 

منبع: فیتامین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه