خبرنگار: ابوالفضل شکری
معاون امور عمرانی فرمانداری لنگرود تشریح کرد؛

جزئیات پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در لنگرود / ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات کارگروه رونق تولید در لنگرود پرداخت می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری لنگرود گفت: ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سهم شهرستان  در کارگروه رونق  تولید است که به متقاضیان پرداخت می‌شود.

جزئیات پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در لنگرود / ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات کارگروه رونق تولید در لنگرود پرداخت می‌شود

فرامرز مصطفوی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به ابلاغیه استاندار گیلان در خصوص اشتغال‌زایی در شهرستان اظهار داشت: در همان روزهای دریافت ابلاغیه کارگروه ثبت شهرستان لنگرود برگزار شد و تاکنون سه جلسه در این خصوص برگزار شده است.

وی افزود: در بخش‌های مختلف روند پیگیری‌های کارگروه بسیار مثبت بوده و به نتایج خوبی تاکنون رسیده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری  لنگرود گفت: در کارگروه بنگاه‌های کوچک و متوسط تحت عنوان رونق تولید از مجموع واحدهایی که در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند بالغ بر ۲۷ بنگاه در سامانه ثبت نامه کرده‌اند که از این گروه، پرونده ۸ واحد تولیدی بررسی شده و به بانک‌های عامل ابلاغ شده‌ است که امیداوریم بانک مساعدت خوبی انجام دهند تا درخواست‌های آنها محقق شود.

مصطفوی با بیان اینکه بالغ‌بر ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سهم شهرستان لنگرود در کارگروه رونق  تولید است اظهار کرد: در همین حوزه و برای تسهیلات بازسازی و نوسازی نیز ۵ پرونده در سامانه ثبت شده است که این‌ها نیز به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه درخواست‌های بنگاه‌ها متفاوت است ولی درخواست از ۱۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان بوده است ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی که سهم شهرستان یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان بوده است در همان جلسه اول اعتبارات لازم را جذب کرده‌ایم و ۶۴ نفر را به بانک‌های عامل معرفی کردیم و در کنار این موضوع اعتبارات اشتغال‌زایی کمیته امداد و بهزیستی مطرح بوده است که توانستیم به کمک جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت و … برای ۴۸۷ نفر اشتغال‌زایی انجام دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان لنگرود افزود: در مجموع بحث اشتغال‌زایی نیز ما توانسته‌ایم ۷ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان جذب کنیم.

مصطفوی با بیان اینکه در کارگروه شهرستان از راهنمایی‌های فرماندار و نماینده شهرستان نیز استفاده کنیم گفت: همه اعضای کارگروه تلاش کردند بتوانیم همه سهمیه شهرستان را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار کارگروه رونق تولید که متقاضیان در سامانه بهین یاب ثبت‌نام می‌کردند دو نوع تسهیلات در دو بخش دیگر به شهرستان ابلاغ شده است ادامه داد: طرح تکاپو برای اشتغال فراگیر شامل بند الف و ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۶ نیز ابلاغ شده است که برای آن تسهیلاتی با سود ۱۱ تا ۱۶ درصد پیش‌بینی ‌شده است که امیدواریم در این بخش نیز فعالیت بیشتری انجام دهیم تا به کمک بانک‌ها این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان لنگرود جامعه هدف طرح تکاپو را رسته‌های حوزه گردشگری، خدمات فنی و کشاورزی، پرورش طیور، آبزی‌پروری، صنایع‌دستی، پوشاک، بسته‌بندی مواد غذایی و … دانست و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در این بخش نیز نیازهای متقاضیان را برآورده کنیم.

مصطفوی افزود: از تسهیلات تکلیفی ابلاغی دولت به استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری است که مقدمات آن را طی ماه‌های اخیر فراهم کردیم و امیدواریم که ابلاغ شیوه‌نامه را انجام دهند. البته بانک‌های عامل این بخش مشخص شده‌اند و نرخ سود تسهیلات این بخش نیز ۶ درصد تعیین شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه