خبرنگار: ابوالفضل شکری
امام جمعه رودسر در گفتگو با 8دی:

نمایندگان مجلس در مرعوب نشدن مقابل دشمن از شهید مدرس الگو بگیرند

امام‌جمعه رودسر گفت: شهید مدرس با همان ساده زیستی خود در مجلس، مقابل دشمن مرعوب نمی‌شد و نمایندگان امروز هم نباید مرعوب دشمن شوند.

نمایندگان مجلس در مرعوب نشدن مقابل دشمن از شهید مدرس الگو بگیرند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی ضمن تبریک هفته وحدت با بیان اینکه منظور از هفته وحدت این نیست که مردم از عقیده و مذهب خود دست بردارند اظهار داشت: منظور از هفته وحدت این است که برادران شیعه و سنی با حفظ عقاید با همید واحده در برابر استکبار و دشمن مشترک باشند.

وی افزود: امروز اهل سنت و شیعه به سمت یک قبله نماز می‌خوانند و پیامبر واحدی دارند و دشمن مشترک آن‌ها آمریکا و دنیای استکبار است.

امام‌جمعه رودسر گفت: امروز امت اسلامی اگر گروه‌گروه شوند نظام سلطه سود خواهد بود و نمونه بارز آن شکل گرفتن داعش بود که باعث شد که برای امت اسلامی مشکلاتی خلق شد و هدف اصلی در ایجاد این گروه ایجاد شکاف بین مسلمانان بود.

روحانی با بیان اینکه نقشه شوم دشمن در ایجاد داعش نقش بر آب شد اظهار کرد: امروز بیش از یک میلیارد مسلمان نباید زورگویی رژیم صهیونیستی را بپذیرند. اگر مسملانان متحد بودند وضعیت مسلمانان میانمار و بحرین و نیجریه این‌طور نبود.

وی با بیان اینکه وحدت در داخل کشور هم بسیار مهم است تأکید کرد: مسئولان نظام باید به فرمان رهبر انقلاب در داشتن وحدت توجه عمیق داشته باشند و باید در داخل کشور وحدت و انسجام را حفظ کنند.

امام‌جمعه رودسر افزود: امروز از حلقوم هر مقامی که سخن تفرقه‌آمیزی بیرون بیاید مطمئن باشید این حلقوم مربوط به نظام سلطه است.

روحانی درباره سالروز شهادت شهید مدرس نیز گفت: شهید مدرس الگویی برای نمایندگان مجلس است و نمایندگان باید از رفتار این نماینده مجلس دوران طاغوت درس بگیرند. مدرس مقابل نظام سلطه ایستاد و جان خود را نیز در این راه ایستاد.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید حریت، تدین، آزادگی، استقلال در رأی، تواضع و از همه مهم‌تر ساده زیستی را از شهید مدرس یاد بگیرند. مرحوم مدرس با ساده زیستی در زمان نمایندگی ابهتی داشت که تن رضاخان را می‌لرزاند. نمایندگان باید به فکر پابرهنگان باشند. ساده‌زیست و باتقوا باشند. در مقابل نظام سلطه قرار بگیرند و مرعوب دشمن نشوند.

روحانی در پایان گفت: اگر نمایندگان مجلس مثل مدرس رفتار کنند مطمئن باشند در دل مردم هم جای خواهند گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه