خبرنگار: ابوالفضل شکری
جانشین اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح:

داعش برای ایجاد یک حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی و حمله به ایران به وجود آمد

جانشین اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هدف اصلی تشکیل داعش اشغال ایران و حمله تمام‌کننده به کشور ما و آسوده کردن خیال رژیم صهیونیستی از دست‌های بلند جمهوری اسلامی بود.

داعش برای ایجاد یک حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی و حمله به ایران به وجود آمد

به گزارش ۸دی، سید مجید میراحمدی عصر جمعه در مراسم بزرگداشت سردار  شهید مدافع حرم علیرضا نظری در مسجد جامع روستای کوشکوه بخش رحیم‌آباد رودسر ضمن بیان جایگاه شهید در قرآن و دین اسلام اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) از یکی از جنگ‌های خود بر می‌گشتند بر سر چند تن از یارانش که شهید شده بودند فرمودند به این شهدا سلام کنید. یاران سلام کردند. امیرالمؤمنین (ع) به اطرافیانش فرمودند شهدا جواب سلام شما را دادند. گفتند ما جوابی نشنیدم. فرمود شما نشندید اما من شنیدم.

وی با اشاره به مهروموم‌های ابتدایی تشکیل داعش افزود: تشکیل داعش و تشکیل رژیم صهیونیستی دو روی یک سکه هستند و داعش همان اهداف رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کرد و این‌ها کمر همت بستند که به هر قیمتی انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کنند.

جانشین اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در زمان بوش نیز آمریکا به بهانه حادثه ۱۱ سپتامبر بلافاصله چند کشور را متهم کرد که مهم‌ترین کشور متهم ایران بود و برای همین کار اقدام به حمله پیش‌دستانه به افغانستان کرد و بعد به دنبال حمله به جمهوری اسلامی بودند.

وی ادامه داد: اما آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که توان حمله به ایران را ندارند و بهتر از به یک کشور پیرامونی دیگر مثل عراق حمله کنند تا ایران را بیشتر در محاصره خود قرار دهند و به این ترتیب عراق را اشغال کردند و ۱۰ هزار نفر را به شهادت رساندند و چندین ۱۰ هزار نفر را مجروح کردند و از سلاح‌های شیمیایی هم در این راه استفاده کردند.

میراحمدی با بیان اینکه هزینه اداره ۱۰۰ سال کشور ایران توسط آمریکا در حمله به عراق و افغانستان هزینه شد اظهار کرد: عراقی توانستند به کمک سربازان گمنام امام زمان پوزه آمریکا را به خاک بمالند و پس‌ازاین برای اولین بار یک دولت شیعه در این کشور بر سر کارآمد.

جانشین اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه افزود: آمریکایی‌ها پس از شکست در افغانستان و عراق به فکر طرح شیطانی راه‌اندازی یک گروه تکفیری از دل مسلمانان افتادند و این کار را به کمک رژیم وابسته آل سعود و رژیم صهیونیستی این کار را کردند و این اقدام را در کشورهای هم‌پیمان ایران و مقاومت پیاده کردند.

وی افزود: جاهلین وهابی در مدارس خود افرادی را تربیت کردند که اعتقاد داشتند که اگر کشته شوند نبی مکرم اسلام بر بالین آن‌ها حاضر می‌شوند و آن‌ها در اندک مدتی به بهشتی می‌روند. آن‌ها در مدارس آل سعود و هم در مدارس آن‌ها در کشورهای منطقه تربیت شدند و این جریان خطرناک مبتنی بری اندیشه‌های تکفیری برنامه‌های آمریکا را پیاده کرد و عراق و سوریه را به‌سرعت به اشغال در آمد.

میرحیدی گفت: آن‌ها کار را به‌جایی رساندند که حتی دمشق و بغداد در حال سقوط بود و بخش اعظم این دو کشور به اشغال در آمد اما هدف اصلی این گروه اشغال ایران و حمله تمام‌کننده به کشور ما و آسوده کردن خیال رژیم صهیونیستی از دست‌های بلند جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: اینکه برخی می‌گویند مسئله عراق و سوریه به ما چه ربطی دارد آن‌ها باید متوجه باشند که همه این نقشه‌ها برای مهار جمهوری اسلامی بود و نقشه، نقشه بسیار خطرناک و فتنه، فتنه بسیار بزرگی بود و به همین دلیل رهبر انقلاب دستور دادند که بشار باید بماند و وقتی این دستور به سردار سلیمانی صادر شد هواپیمای ایشان جایی برای نشستن نداشتند اما آن‌ها شجاعت به خرج دادند و نشستند و امروز کار به آنجا رسید که عراق و سوریه به‌طور کامل آزاد شدند و این نقشه پلید آل سعود و رژیم صهیونیستی و آمریکا در عمل خنثی شد.

جانشین اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: اگر داعش پیروز می‌شد همه گروه‌های مقاومت محاصره می‌شدند و اگر حزب‌الله در مخاطره و محاصره قرار می‌گرفت امنیت ملی جمهوری اسلامی به خطر می‌افتاد. برخی می‌گویند چرا جمهوری اسلامی حامی حزب‌الله است درحالی‌که حمایت ما از حزب‌الله حمایت از امنیت یکایک شهروندان کشور خود ماست.

میرحیدی گفت: برخی می‌گویند چرا باید ایران در عراق و سوریه و هزینه کند اما ما هیچ‌گاه کمک بلاعوضی به دولت‌های عراق و سوریه و هزینه‌های بی‌حساب‌وکتاب نداشتیم. برخی تصور می‌کنند که ما در عراق و سوریه میلیاردها دلار هزینه کردیم و این دروغ بزرگی است. بله سربازانی مثل سردار نظری‌ها در این جبهه‌ها حضور پیدا کردند و خون شهید نظری‌ها به‌جای اینکه در داخل جمهوری اسلامی ریخته شود و به‌جای اینکه شهید نظری‌ها شاهد ویران شدن شهرهای کشور ما و قتل و جنایت علیه ملت ایران باشند شجاعانه در هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر از مرز کشور جان خود را فدای امنیت و رفاه و آسایش و نشاط ما کردند.

وی تأکید کرد: ما باید قدرشناس وجود شهدای عزیز باشیم و باید بفهمیم که این‌ها چه خدمت بزرگی به امنیت ملی کشور کردند و تاریخ فداکاری و مجاهدت‌های شهید نظری‌ها را فراموش نخواهد کرد. امروز ملت‌های مسلمان این ایثارگری و فداکاری را ستایش می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه